جای جوش
نوشته شده توسط : فاطمه

جای جوش

جای جوش :همه افراد  مخصوصا  خانم ها به پوست خود حساس هستند و انواع روش های زیبایی پوست را به کار می برند تا جای جوش را در صورت خود از بین ببرند و پوستی صاف و شفاف داشته باشند.چرا که پوست خوب تاثیر بسزایی در زیبایی دارد .با مراقبت های پوستی  ساده می توان به راحتی جای جوش صورت را از بین برد.

 

جای جوش

 

جوش غرور جوانی

جوش یا آکنه،  که از دوران نوجوانانی شروع می شود و تا اتمام دوره ی نوجوانی و تعادل هورمون ها ادامه دارد.در برخی افراد ممکن است جای جوش از بین نرود و تا مدت های طولانی روی پوست باقی بماند .جوش های غرور جوانی بر ای خیلی افراد مشکلاتی از نظر ظاهری ایجاد می کند و نوجوانان را درگیر می کند . در دوران نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی بروز جوش ها و آکنه بسیار رایج است. در این دوران باید مراقب این جوش ها بود.البته  بعد از برطرف شدن  جوش،جای جوش   است که مشکل ساز می شود.

 

 

 درمان جای جوش

برای از بین بردن  و درمان جای جوش امروزه روشهای زیادی وجود دارد .در ادامه به چند روش درمان جای جوش می پردازیم .

 

درمان جای جوش

 

رفع جای جوش با ویتامین 

برای از بین بردن جای جوش بهتر است آب کافی به پوست برسانیم و ویتامین های مورد نیازپوست را تامین نماییم. برای و بازسازی سلول های پوست،  بهتر است از ویتامین Eاستفاده کنید.  شما می توانید پماد ویتامین E  را از بازار تهیه کنید این ویتامین جای جوش های سطحی را کم رنگ تر می کند .

 

البته ویتامین  E همراه با ماسک خاک رس برای جای  جوشهایی  که پر رنگ شده است، معجزه می کند. این ماسک باعث صاف شدن و زیبایی پوست شده و اثر جوش ها را کمرنگ مرده  و پوست صورت را شفاف  می کند. این ماسک  همراه با ویتامین E دو تا سه مرتبه در هفته، باید استفاده شود و به نوعی ماسک خاک رس  مکمل این نوع پماد است.

 

 

 

رفع جای جوش با پیلینگ

درمان جای جوش با پیلینگ

پیلینگ یکی از روش های اصلی و مهم  برای درمان  جای جوش است در این نوع درمان، که توسط متخصصان صورت می گیرد سلول های مرده پوست  را از بین می برد و باعث می شود  پوست شادابی و طراوت خود را  دوباره به دست آورد. پیلینگ حتما باید توسط متخصصان زیبایی تجویز و مصرف شود.

 

درم ابریشن نیز  توسط  متخصصان زیبایی انجام می شود و برای اینکار پزشک از بیهوشی موضعی  استفاده  می کند .زیرا در این عمل، برای اینکه غشای میانی پوست به طور کامل بازسازی شود، لایه فوقانی آن برداشته خواهد شد. این راهکار برای درمان جای جوش، مؤثر و قطعی است .درم ابریش از طریق لیزر و به کمک یک برس مخصوص انجام می گیرد.

 

 

رفع جای جوش با لیزر

لیزر برای رهایی از دست اثرات آکنه و جوش، بسیار موثر است. لیزر توسط دکتر لیزر پوست  انجام می شود .مدت زمان هر عمل لیزر پوست، حدودا 15 دقیقه طول خواهد کشید.اثرات جوش و لک‌های ایجاد شده روی پوست بسیار آزار دهنده است .البته  درمان‌های خانگی نیز برای از بین بردن جای جوش وجود دارد که به سادگی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد همچنین باید به این نکته نیز توجه کرد که لک‌های سیاه و قرمز به جا مانده از جوش‌ها باید خیلی زود بر طرف شود د رغیر اینصورت ، کهنه و عمیق شده و درمان آن‌ها سخت و هزینه‌بر خواهد شد.

 

درمان جای جوش با لیزر

 

 

رفع جای جوش با آب لیمو

یکی از روشهای خانگی برای درمان و نگهداری پوست، آب‌ لیمو است . آب لیمو باعث می شود رنگ پوست  روشن شود و همین تغییر رنگ در برطرف کردن جای جوش  بسیار مفید و کارآمد است. آلفاهیدروکسی اسید  موجود در آبلیمو همان ماده‌ای است که در  اکثر کرم‌ها برطرف کننده  برای اسکار ناشی از آکنه استفاده می شود.

 

 

برای این کار شما نصف آب  یک عدد لیموی تازه را در یک ظرف کوچک  بریزد  و در صورت داشتن پوست حساس آن را با کمی آب رقیق کنید و بعد با یک توپ پنبه‌ای، آب‌لیمو را روی جای جوش‌ بمالید. این کار را روزی 2 مرتبه  تکرار کنید و مطمئن باشید که نتیجه  آن را خواهید دید.

از بین بردن جای جوش با آبلیمو

 

 یکی دیگر از روشهای خانگی درمان جای جوش ،درمان با عسل است .عسل  باعث می شود پوست شما ضدعفونی شود و همچنین عسل روشن کننده پوست است که جای جوش را برطرف می کند و زیبایی پوست را با خود به همراه دارد.برای این کار مقداری عسل را روی جای جوش‌ و خود جوش‌ها بمالید و و بعد از 20 دقیقه بشویید. عسل همچنین لک‌های قهوه‌ای و سیاهی روی پوست را نیز از بین می برد.

 

 

 

درمان جای جوش با سیب زمینی

 روش خانگی دیگر  برای رفع جای جوش  سیب زمینی است. سیب‌زمینی  یکی از بهترین روشها برای از بین بردن جای جوش، است و در عرض یک یا دو هفته تیرگی‌ها و جای جوش را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و از بین می‌برد. برای این کار یک سیب‌زمینی کوچک را به ورقه‌های نازک برش دهید و برای مدت 15 دقیقه ورقه‌ها را روی بخش‌های لک‌دار پوست قرار دهید. سپس با آب سرد صورت را شستشو دهید.همچنین ترکیب سیب‌زمینی رنده شده و عسل هم یک ماسک صورت عالی برای از بین بردن اسکار و جای حوش است.

 

از بین بردن جای جوش با سیب زمینی

 

 روش بعدی برای از بین بردن جای جوش استفاده از خیار است .خیار میوه‌ای که دارای پتاسیم و ویتامین A است واین مواد برای  شادابی و  روشن ساختن رنگ پوست و از بین بردن جای جوش بسیار موثر است.

 

 

یک عدد خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید .خیار رنده شده را  بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از 10 دقیقه صورت  خود را بشویید. شما بهتر است . آب خارج شده از آن را دور نیاندازید و روی کل پوست صورت خود بمالید و تا صبح با آن بخوابید. این درمان  به رفع جای جوش و شادابی و هیدراته شدن پوست بسیار کمک می‌کند و همچنین برای از بین بردن چین و چروک پوست نیز بسیار مفید است .

 

 و آخرین روش خانگی استفاده از آلوئه ورا است .آلوئه ورا  برای از بین بردن جای جوش، لک‌های صورت ، آکنه و جوش صورت  موثر است و خیلی سریع این مشکلات را برطرف می‌کند.یک برگ آلوئه‌ورا تهیه کنید و با چاقو قسمتی از آن را را برش دهید و با یک قاشق ژل داخل آن را خارج سازید. این ژل را روی نقاط تیره و جوش‌ها بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی آن باقی بماند.تا چند هفته این ماسک روزانه دو بار روی صورت خود بگذارید.

 

منبع ک http://drsodaei.com/%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D8%B4/





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: