آرایش
نوشته شده توسط : فاطمه

آرایش

آرایش معنی اضافه شدن می دهد و در مقابل واژه پیرایش به کار می رود که معنی کم کردن می دهد.

آرایش

امروزه هر دو این واژه به غلط در مورد زیبایی چهره و بدن به کار برده می شود و کاری است که باعث می شود  که ظاهر فرد (بیشترصورت و مو) زیباتربه نظر برسد. در ایران  معمولا آرایش را برای بانوان و پیرایش را برای مردان به کار می‌برند.

آرایش و پیرایش اغلب به دست آرایشگرو در مکانی به نام سلمانی یا آرایشگاه  انجام می شود و لوازم آرایش نیزدر فروشگاه‌های لوازم آرایش ویا در داروخانه‌ها به فروش می رسند. در ایران آرایشگاه های رسمی باید دوره‌های فنی حرفه‌ای مربوطه را که مهمترینشان   دوره «آرایش وپیرایش» است، گذرانده باشند و نمره قبولی گرفته باشند.

 

نکات مهم قبل از زیرسازی آرایش

زمانی که می خواهید از کرم هایآرایش استفاده کنیداز یک اسفنج آرایش به کار ببرید. کرم آرایشی یا همان کرم پودر را دایره ای شکل  روی پوست بکشید تا تمام پوست را بپوشاند.کرم پودربا عث جلا دادن و درخشندگی پوست شما می شود.

 

استفاده از کرم پودر در آرایش

در آرایش از کرم پودر برای یکنواخت کردن رنگ چهره، پوشاندن لکه ها ی صورت و جلا دادن صورت استفاده می شود.

در آرایش کرم پودرحتما باید  به صورت  یکنواخت روی پوست کشیده شود.برخی کرم پودر ها هستند که در داخلشان ماده ضد آفتاب دارند و باعث رطوبت پوست نیز می شود.

اگر از کرم پودری استفاده کنید که دارای رنگ است سبب می شود رنگ آرایش شما واقعی نشان داده نشود و چرک دیده شود.

کرم پودر و مواد زیرسازی آرایش، در صورت مرغوب بودن، برای پوست بسیار مفید هستند و مثل کرم صورت و مواد ضد چین و چروک عمل می کنند.

اگر در هنگام استفاده از کرم پودرها و مواد زیر سازی آرایش مرغوب، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، سبب می شود لایه محافظ پوست شما تقویت شود. این مواد مرغوب سبب می شوند رنگدانه های پوست شما، در برابر گرد و غبار و اشعه های مضر نور آفتاب مثل یک محافظ عمل کنند.

برای اینکه این محافظت به خوبی انجام شود باید به اندازه کافی ماده ضد آفتاب در کرم پودر شما به کار رود.

 

انواع کرم پودردر آرایش

استفاده از یک کرم پودر به صورت، کرم، مایع یا پودر باعث می شود یک زیرسازی خوب داشته باشید.و انتخاب کرم پودربه نوع پوست ، رنگدانه های پوست و میزان پوشش مورد نیاز پوست بستگی دارد.اگر کرم پودری به محض

استفاده جذب پوست می شود،باید یک کرم پودر چرب تر به کار ببرید .

برای کنترل میزان چربی در پوستهای چرب،ار کرم پودرهای پودری بیشتر استفاده می شود . اگر هر روز کرم پودر استفاده می کنید زیرسازی سبب طبیعی جلوه دادن آن می شود.

 روش زیرسازی آرایش صورت

کرم پودر و کانسیلر مناسب و نحوه زیرسازی آرایش ،در طبیعی به نظر رسیدن آرایش بسیار مهم می باشند.برای استفاده حرفه ای از کرم پودر نکات زیر را در نظر بگیرید.

-قبل از آرایش باید از نوع پوست خود شناخت پیدا کنید ، و برای این کار از فروشنده کمک بگیرید و برای مثال اگر پوستتان چرب است از نوع چرب آن استفاده نکنید.

-حتما قبل آرایش، پوست خود را کاملا تمیز کنید و در صورت شستن پوست با صابون ، به آرامی آب اضافه پوست را با حوله بگیرید از فشار دادن حوله روی پوست خودداری کنید. چون سبب آسیب رساندن به پوست و بروز چین های ریزروی  پوست می شود.

-بعد کمی مرطوب کننده که مناسب نوع پوستتان است بزنید واگر پوستتان خیلی چرب است استفاده از کرم مرطوب کننده ضروری نیست.

-در  مرحله بعد با کانسیلر، عیوبی که پوست دارد مثل لک، قرمزی یا تیرگی پوست را با ضربه های کوچک

بپوشانید.حتما رنگی را انتخاب کنید که مناسب پوستتان باشد و فقط در همان محل مورد نظر کانسیلر بزنید.چون اگر این کار را نکنید امکان دارد در پایان کار چیزی شبیه لک روی پوستتان ایجاد شود.

-سپس کرم پودر را ترجیحا روی سطح صافی مثل شیشه یا کف دست کاملا صاف کرده و با قلم مو یا ابر آرایشی کاملا تمیز و خشک  به طور یکنواخت روی پوست پخش کنید.

آرایش صورت گرد

نکته ای که همیشه در آرایش کردن باید به آن توجه کنید این است که رنگ های تیره باعث کوچک تر دیده شدن و رنگ های روشن باعث بزرگتر دیده شدن اجزای صورت می شود.

مثلا اگر دوست داید که بینی شما کمی از حد عادی کوچکتر به نظر بیاید باید از کرم پودر و سایه های تیره تر استفاده کنید و اگر دوست دارید که گونه های شما از حالت عادی پر تر و بزرگ تر به نظر برسند  حتما باید از رژ گونه های به رنگ روشن استفاده کنید .

و برای تیره کردن صورت خود می توانید از پودرها وکرم های برنزه که یک تا دو درجه از پوست خودتان تیره تر هستند را استفاده کنید. چون رنگ های تیره و روشن در کنار هم به کار برده میشوند لازم است که پایا ن کار با یک برس بزرگ رنگ های تیره و روشن را روی پوست تان ترکیب کنید.

افراد دارای صورت های گرد باید کرم پودرهایی به کار ببرند  که رنگ هایی با پایه صورتی دارند . این کار باعث گرفتن گردی صورت شان می شود . افراد دارای صورت های گرد بهتر است رنگ های روشن برای آرایش صورتشان به کار نبرند.

آرایش صورت دخترانه

1)اولین کار استفاده از يک کرم مرطوب کننده روي پوست و لب ها می باشد.مرحله بعد استفاده  از کرم پودر ياکانسيلر براي لک هاي روي پوست ،حلقه هاي سياه زير چشم و…هرگونه ناهماهنگي روي می باشد تا هماهنگی ها را محو کرده و پوست از لحاظ ظاهر،عاری از لک جوش باشد تا پوست شما آماده آرایش شود.

2) مقداری کرم پودرروي پوست زير چشم و دور بيني گذاشته و پخش کنید تا ظاهر پوست کاملا يکنواخت شودو آرایش بهتری داشته باشید.

3) برای از بین بردن براقي و روغني بودن و دادن سلامتی و سرزندگی به پوست از پودر صورت استفاده می شود.همچنین پودر به دوام آرایش کمک می کند و برای این منظوریک فرچه بزرگ به کار برده می شود ،فرچه را کمی پودر زده و روی صورت پخش کنید.

4) توسط یک دستمال کوچک پودر اضافي زير چشمها را گرفته  تا از به هم ريختن آرايش چشم ها جلو گيري کندوآرایشچشم زیبا تری داشته باشید.

5) استفاده از یک سايه بادمجوني براي پشت چشم به طوري که از مژه ها به سمت ابرو اونو محوتر شود و از يه فرچه بزرگ استفاده کنيم تا فقط يه بار تو سايه بزنيم و پشت چشم ا ستفاده کنيم تا فقط يه سايه خيلي مات داشته باشيم و با کمي پودر کناره هاي سايه رو محو کنيم.

 

منبع : http://drsodaei.com/%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4/





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: