نوشته شده توسط : فاطمه

جوش صورت

جوش صورت  از بیماری های شــایع و مزمن پوستی است که تقریبا بیش از  ۸۵% نوجوانان را در دوران نوجوانی در گیر خود می کند.

 

جوش صورت

جوش صورت در بعضی از بیماران تا ســنین بزرگسالی ادامه می یابد .جوش صورت در صورتی که به یک عارضه پوستی تبدیل شود ، عــوارض اجتماعی و روانــی قابل توجهــی دارد و زیبایی فرد را مختل می کند.

 

جوش صورت بیماری محسوب نمی شود .ایجاد شدن جوش صورت یک علت خاص ندارد بلکه  بلکه چندین عامل در پیدایش جوش صورت  نقش دارند.این عوامل ممکن است ناشی از وراثت ، میکروب ها، نوع غذا، مشکلات عصبی و روحی، تغییرات غددی هورمونی، نوع پوست، بهداشت پوست صورت، مصرف برخی داروها و بعضی از بیماری ها باشد. همچنین یبوست ,کم خونی ، ناراحتی های قاعدگی و تغذیه  نادرست از عوامل مهم بروز جوش صورت هستند.

 

 

دلایل ایجاد جوش‌ صورت

 بیشتر مردم فکر می کنند جوش‌ صورت در اثر  دلیل اختلال در چربی پوست به وجود آمده‌ است. به طور کلی می توان دلیل ایجاد جوش صورت را اینطور بیان کرد که قسمتهایی از پوست صورت به دلایلی بیش‌فعال می‌شوند مقدار زیادی چربی تولید می کنند  در نتیجه‌ی این بخش‌ها ی صورت در چربی غوطه‌ور می‌شوند.ارگانیسم‌های زنده‌ی میکروسکوپی که به طور معمول روی پوست وجود دارند در این حجم زیادِ چربی به دام می‌افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات می شوند و برآمدگی روی پوست صورت ایجاد می کند که آن را جوش صورت می‌نامیم.

 

 

جوش یک زائده‌ی پوستی است. جوش‌ها و مشکلات پوستی کوچک به دلیل وجود غدد چربی‌ای هستند که به وسیله‌ی میکروب‌ها،آلوده و ملتهب می شوند  و در مرحله‌ی بعد ترشحات سطح آنها را پر می‌کند.

 

 

انواع جوش صورت و بدن

وقتی غدد چربی پوست بیش‌فعال شوند جوش یا آکنه ایجاد  می‌شود. قسمتهایی از بدن که در معرض جوش زدن هستند  شامل صورت ، بالای کمر، سینه و شانه‌ می یاشد که این جوشها در بدن  علامت واضحی از التهاب پوستی است .انواع مختلف جوش صورت و بدن عبارتند از:

 

 

جوش‌های زیرپوستی یا  کمودون‌

 جوشهای زیر پوستی زمانی ایجاد می شود که فولیکول مو بر اثر افزایش چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود می شود. دو نوع جوش زیر پوستی داریم

  • جوش سرسیاه
  • جوش سرسفید

 

جوش سرسفید که نام دیگر ان  کمودون‌ بسته  است . در این  نوع جوش چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست از باز شدن مجرای بسته شده جلوگیری می‌کنند و التهاباتی  در زیر پوست ایجاد می کنند اگر التهاب بیرون بیاید شبیه دانه‌ای کوچک با حبابی از چرک در روی پوست ظاهر می شوند.

 

 

جوش  سر سیاه یا کمودون‌های باز به راحتی دیده می شوند این نوع جوشها معمولا رنگ تیره‌ای دارند و روی سطح پوست ظاهر می‌شوند. سیاهی سر این جوش‌ها ملانین‌ِ غدد چربی پوست است که وقتی در معرض هوا قرار می گیرند ،به این رنگ درمی‌آیند.

 

 

 جوش سفت‌دانه یا پاپول

 این نوع جوش صورت از نوع جوشهای التهابی صورت هست .سفت‌دانه‌ها یا پاپول‌هایک نوع  برآمدگی‌  سفت روی پوست هستند که در آنها  هیچ مایع واضحی وجود ندارد.  این جوشهای صورت به رنگ‌های قهوه‌ای، بنفش، قرمز و اکثرا صورتی ظاهر می شوند .با  لمس آنها شما احساس  درد می کنید. هرگز این نوع جوشها را فشار دهید چون ممکن است جای جوش روی صورت  باقی بماند و لازم است که مراقبت های پوستی را رعایت کنید تاجای جوش روی صورتتان نماند.

 

 جوش پاسچول

این نوع جوش صورت نیز از نوع التهابی است بر خلاف پاپول‌ها این جوش‌ها چرکی هستند که روی سطح پوست دیده می‌شوند. این مدل جوش‌ صورت به صورت قرمز و سطح رویی آنها چرک‌آلود است. این جوشها  دارای چرک سفید یا زرد رنگ هستند که معمولا مخلوطی از باکتری، گلبول‌سفید و سلول‌های مرده‌ی پوستی اند .اگر این جوش‌ها  را دستکاری کنید جای جوش تیره‌رنگ می شود  و جای  زخم باقی می ماند.

 

 

 جوش کیستی‌

این جوش صورت به راحتی روی پوست قابل تشخیص است. این زائده‌ها مانند پاسچول‌ها پر از چرک هستند، اما از آنها  بزرگ‌تر و دردناک  هستند و معمولا جای‌ این نوع جوش صورت  روی پوست باقی می‌ماند.

 

درمان جوش صورت

برای درمان جوش صورت باید به پزشک مراجعه کرد  و داروهای مناسب را مصرف کرد. درمان جوش صورت حداقل ۶ ماه طول می کشد و در بعضی مواقع درمان آکنه یا جوش صورت در مدت طولانی نتیجه می دهد. و توصیه های بهداشتی و مراقبت های پوستی نیز برای کاهش جوش صوذت  وجود دارد.

 

 

توصیه هایی برای بهبود جوش صورت

جوش صورت را به هیچ عنوان نباید دستکاری کنید و با فشار دست بخواهید  آنها را خالی کنید. سعی کنید  همیشه خواب منظم داشته باشید و در طول شبانه روز استراحت کافی داشته باشید و حتی الامکان از فشارهای روحی و عصبی دوری کنید.

 

 

صورت خود را به طور مرتب شستشو دهید. برای شستشو حتما از صابون اسیدی که پزشک توصیه می کند استفاده کنید و از مصرف غذاهای چرب مانند سس مایونز، خامه، شکلات، گردو، فندق، موز، تخم مرغ و نارگیل، خودداری کنید و در عوض میوه و سبزی بخورید. سعی کنید سبزی و میوه بخصوص سبزی های حاوی ویتامینA مثل هویج، اسفناج، شاهی و گوجه فرنگی را زیاد مصرف کنید.

 

تاثیر گرما بر جوش

گرما میزان جوش های آکنه را زیاد می کند پس زیاد در محیط های گرم نمانید. از ضد آفتاب استفاده کنید برخی پزشکان معتقدند اشعه آفتاب تاثیر خوبی در بهبود جوش های دارد و برخی معتقدند که نور آفتاب موجب تشدید آکنه می شود. اما مطمئن باشید از زدن ضد آفتاب ضرر نمی کنید.

ورزش باعث می شود جوش صورت بهبود پیدا کند . ورزش و استحمام باعث  می شود  منافذ پوست باز شود  که با رفع چربی  جوش صورت کاهش می یابد.استفاده از  مواد آرایشی و کرم های چرب، آکنه را تشدید می کند پس سعی کنید صورت خود را کمتر آرایش کنید.

 

 

اولین اقدام برای درمان جوش

اولین درمان برای جوش، یخ است. زمانیکه جوش هنوز به طور کامل عفونی نشده است، یخ باعث می شود التهاب  جوش صورت کاهش یابد. و غدد چربی را منقبض می کند و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را خارج می کند.تکه های یخ را در پارچه گذاشته و روی محل جوش قرار دهید.چند دقیقه فاصله بگذارید و مرتب این کار را تکرار کنید.این کار را به  طور مرتب  تکرار کنید، تا جوش صورت در عرض یکی دو روز از بین برود.

 

 

خمیردندان برای درمان جوش، گزینه خیلی خوبی است . بعد از روش  یخ گذاشتن  سریع‌ترین اثر را  خمیر دندان دارد. است .برای این کار حتما از خمیردندان‌ های سفید‌رنگ  استفاده کنید زیرا خمیر دندان غیرسفید‌کننده ، مناسب نیست همچنین از انواع خمیردندان‌های ژلی نیز استفاده نکنید.

 منبع : http://drsodaei.com/%D8%AC%D9%88%D8%B4-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA/

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه

درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم :افراد  زیادی هستند که از مشکلات سیاهی و تیرگی ناحیه اطراف چشم رنج می‌برند.چرا که تاثیر بسیار بدی بر زیبایی چهره دارد.

 

درمان سیاهی دور چشم

 

سیاهی و گودی دور چشم  باعث می شود که شما از لحاظ سنی  مسن‌تر به نظر بیایید. در اغلب موارد،  کسانی که این مشکل را دارند، خسته به نظر می‌آیند.بنابراین برای داشتن چهره زیبا و زیبایی پوست ،درمان سیاهی دور چشم ضروری است.

 

 

علت سیاهی و تیرگی دور چشم

سیاهی دور چشم:سیاهی و تیرگی دور چشم به دلایل زیادی به وجود می آید . خستگی به  تنهایی نمی تواند دلیل تیرگی و گودی زیر چشم باشد. البته کمبود خواب  هم می‌تواند یکی از دلایل  سیاهی زیر چشم باشد. اما مشکلات و بیماری‌ها  نیز می‌تواند علت گودی زیرچشم و سیاهی و تیرگی دور چشم باشد. برخی از افراد نیز به صورت ژنتیکی و از زمان کودکی مشکل سیاهی دور چشم دارند .روشن بودن رنگ پوست و نازک بودن پوست صورت  نیز می تواند باعث تیرگی سیاهی دور چشم باشد.

 

 

 

 از دلایل تیرگی و سیاهی دور چشم می توانید به عواملی مانند عوامل ارثی- آلرژی‌ها -بی خوابی –اگزما –استرس -کمبود آهن -کشیدن سیگار – مصرف بیش از حد الکل-  مصرف بیش از حد قهوه -اختلالات رنگدانه‌های پوستی -بالا رفتن سن و … اشاره کرد.در تمام این موارد می توان به درمان سیاهی دور چشم اقدام کرد و نتیجه قابل قبول گرفت.

 

 

درمان سیاهی دور چشم با روش های طب سنتی

بسیاری از متخصصین طب‌ سنتی و طبیعی  برای درمان سیاهی دور چشم و کبودی چشم ، از روشهای گوناگونی استفاده می کنند.که در زیر به برخی از این روش های درمان سیاهی دور چشم با طب سنتی اشاره شده است.

 

 درمان سیاهی دور چشم با چای كیسه‌ای

درمان سیاهی دور چشم با چای کیسه ای:یكی از روش‌های  رایج برای رفع كبودی ودرمان سیاهی دور چشم، چای کیسه ای است.  شما می توانید از  چای كیسه‌ای مرطوب و سرد برای درمان سیاهی دور چشم استفاده کنید . برای این کار بعد از این که كیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشم‌ های خود قرار دهید و به‌ مدت بیست دقیقه روی چشم‌ و ناحیه زیر چشم قرار دهید.

 

 

برگ چای موجب درمان سیاهی دور چشم و بهبود تیرگی آن می شود. شما می توانید به  مدت 24 ساعت آن را مصرف كنید.

 

درمان سیاهی دور چشم با بادام و لیموترش 

درمان سیاهی دور چشم با بادام و لیمو ترش:استفاده از بادام و لیمو ترش از بهترین روش‌ها ی رفع تیرگی و سیاهی دور چشم است و از روش های مراقبت های پوستی است . برای این کار  روغن بادام تلخ را با آب لیموترش تازه تركیب کنید و اطراف دور چشم را خوب ماساژ دهید. این ناحیه  را هر شب پیش از خواب با كمك  روغن  ماساژ دهید . تیرگی‌ها و سیاهی دور چشم با این مخلوط  بهبود می یابد.

 

 

در مان سیاهی دور چشم با گلاب

درمان سیاهی دور چشم با گلاب:یك دستمال نخی تمیز را به گلاب آغشته کنید. این دستمال آغشته به گلاب را روی صورت ‌تان بیندازید، طوری که چشم‌ها و دور چشمها را به‌ خوبی پوشش دهد.این روش به مرور زمان در درمان سیاهی دور چشم تاثیر دارد.

 

 درمان سیاهی دور چشم با نعناع

درمان سیاهی دور چشم با نعناع:برگ‌های نعناع تاثیر زیادی در بهبود تیرگی و سیاهی دور چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعنا كه از جوشاندن برگ‌های این گیاه دارویی به‌دست می‌آید موجب بهبود تیرگی و سیاهی دور چشم می‌شود. برای این کار 2 تا 3 قاشق از برگ‌های نعنا را درون 2 ‌لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت كم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف كرده و سرد کنید . در این مرحله دستمال  تمیز و نخی را به عصاره نعنا آغشته كرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید .پس از مدتی می توانید تاثیر آن را بر روی سیاهی دور چشم ببینید.

 

درمان سیاهی دور چشم  تحت نظر پزشک

در موارد خیلی نادر سیاهی اطراف چشم  نشانه‌ی یک بیماری جدی و خطرناک  است . سیاهی و تیرگی دور چشم می‌تواند بر اثر بیماری‌های مختلفی مانند  کم‌کاری تیروئید و بیماری‌های کبدی باشد.در صورتی که دور هر دو چشم شما سیاه باشد ممکن است نشانه‌ی آسیب خطرناکی به نام شکستگی جمجمه باشد. در این نوع شکستگی، یکی از استخوان‌های اصلی  جمجمه می‌شکند. شکستگی جمجمه می‌تواند مشکل بسیار خطرناکی باشد .

 

 

هرچند سیاهی و تیرگی دور چشم، معمولا جدی نیست ، اما در صورتی که  تورم و تغییر رنگ پوست، تنها در اطراف یک چشم باشد و با گذشت چند روز برطرف نشود یا به طور کاملا ناگهانی ایجاد شود، باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

 

 

درمان سیاهی دور چشم با روشهای خانگی

با انجام کار های ساده می‌توانید سیاهی دور چشم را رفع کرد. در برخی موارد  درمان‌های ارزان‌قیمت خانگی برای درمان سیاهی دور چشم مناسب‌ است یکی از این روش ها برای درمان سیاهی دور چشم استراحت کافی است .کمبود خواب موجب می‌شود دور چشم شما تیره تر شود.همچنین می توان با گذاشتن کیسه‌ی چایی یا کمپرس سرد بر روی چشم به درمان سیاهی دور چشم پرداخت .

 

 

 

برای کاهش تاثیر نور خورشید روی رنگدانه‌های پوست ،  بهتر است ازعینک آفتابی بزرگ استفاده کنید.همچنین توصیه می شود چشمان خود را با دست نمالید. این کار باعث بدتر شدن تیرگی و گودی زیر چشم می‌شود.بهتر است در زمان خواب سرتان را بلند کنید تا مایعات بدن در زیر چشم جمع نشوند.همچنین تا جایی که می توانید کمتر سیگار بکشید یا آن را ترک کنید.

 

بیماری مونوکلئوز

 این بیماری باعث می‌شود چشم‌های بیمار متورم شوند. قسمتی از این مشکل به خاطر خستگی و ضعف است این بیماری باعث زرد شدن چشم‌ها و پوست اطراف چشم‌ها می‌شود.

 

 

سلولیت پری اوربیتال

این بیماری در واقع نوعی عفونت باکتری  پلک‌ها است. در صورتی که این بیماری با آنتی بیوتیک درمان شود، جایی برای نگرانی نیست. نمک وجود بیش از حد نمک در غذا باعث تجمع آب در بدن می‌شود و در زیر چشم‌ها نیز آب اضافی جمع می‌شود .

 

لیزر درمانی برای درمان سیاهی دور چشم

امروزه برای درمان سیاهی دور چشم و کبودی از لیزر درمانی استفاده ‌می شود. فناوری‌های مختلفی از لیزر برای درمان سیاهی‌ دور چشم ارائه شده است که بسته به نوع سیاهی زیر چشم،  انواع مختلف  دارد.

 

 

آی‌پی‌اِل (IPL) برای درمان سیاهی دور چشم

کسانی که لکه‌های تیره رنگ زیر چشم دارند  .می‌توانند از روش آی‌پی‌اِل (IPL) برای درمان سیاهی دور چشم و گودی زیر چشم استفاده کنید. این فناوری طوری تنظیم  شده است که می توان از آن برای درمان مشکل تجمع رنگ‌دانه‌ها در بافت پوست نیز کمک گرفت.

 

 

لیزر درمانی رگ‌ها برای درمان سیاهی دور چشم

روش دیگر لیزر درمانی برای درمان سیاهی زیر چشم، استفاده از لیزر درمانی رگ‌ها است. این روش برای کسانی مفید است که رگهای دور چشمشان قابل مشاهده است.

 

تزریق چربی برای درمان سیاهی دور چشم

 تزریق چربی روشی است که در آن انتقال سلول‌های چربی اضافی از یک بخش از بدن به بخش دیگر صورت می گیرد. بسیاری از افراد با درمان سیاهی دور چشم و گودی چشم با تزریق چربی مشکل تورفتگی چشم‌هایشان رفع می شود.

 

منبع : http://drsodaei.com/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%DA%86%D8%B4%D9%85/



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه

جای جوش

جای جوش :همه افراد  مخصوصا  خانم ها به پوست خود حساس هستند و انواع روش های زیبایی پوست را به کار می برند تا جای جوش را در صورت خود از بین ببرند و پوستی صاف و شفاف داشته باشند.چرا که پوست خوب تاثیر بسزایی در زیبایی دارد .با مراقبت های پوستی  ساده می توان به راحتی جای جوش صورت را از بین برد.

 

جای جوش

 

جوش غرور جوانی

جوش یا آکنه،  که از دوران نوجوانانی شروع می شود و تا اتمام دوره ی نوجوانی و تعادل هورمون ها ادامه دارد.در برخی افراد ممکن است جای جوش از بین نرود و تا مدت های طولانی روی پوست باقی بماند .جوش های غرور جوانی بر ای خیلی افراد مشکلاتی از نظر ظاهری ایجاد می کند و نوجوانان را درگیر می کند . در دوران نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی بروز جوش ها و آکنه بسیار رایج است. در این دوران باید مراقب این جوش ها بود.البته  بعد از برطرف شدن  جوش،جای جوش   است که مشکل ساز می شود.

 

 

 درمان جای جوش

برای از بین بردن  و درمان جای جوش امروزه روشهای زیادی وجود دارد .در ادامه به چند روش درمان جای جوش می پردازیم .

 

درمان جای جوش

 

رفع جای جوش با ویتامین 

برای از بین بردن جای جوش بهتر است آب کافی به پوست برسانیم و ویتامین های مورد نیازپوست را تامین نماییم. برای و بازسازی سلول های پوست،  بهتر است از ویتامین Eاستفاده کنید.  شما می توانید پماد ویتامین E  را از بازار تهیه کنید این ویتامین جای جوش های سطحی را کم رنگ تر می کند .

 

البته ویتامین  E همراه با ماسک خاک رس برای جای  جوشهایی  که پر رنگ شده است، معجزه می کند. این ماسک باعث صاف شدن و زیبایی پوست شده و اثر جوش ها را کمرنگ مرده  و پوست صورت را شفاف  می کند. این ماسک  همراه با ویتامین E دو تا سه مرتبه در هفته، باید استفاده شود و به نوعی ماسک خاک رس  مکمل این نوع پماد است.

 

 

 

رفع جای جوش با پیلینگ

درمان جای جوش با پیلینگ

پیلینگ یکی از روش های اصلی و مهم  برای درمان  جای جوش است در این نوع درمان، که توسط متخصصان صورت می گیرد سلول های مرده پوست  را از بین می برد و باعث می شود  پوست شادابی و طراوت خود را  دوباره به دست آورد. پیلینگ حتما باید توسط متخصصان زیبایی تجویز و مصرف شود.

 

درم ابریشن نیز  توسط  متخصصان زیبایی انجام می شود و برای اینکار پزشک از بیهوشی موضعی  استفاده  می کند .زیرا در این عمل، برای اینکه غشای میانی پوست به طور کامل بازسازی شود، لایه فوقانی آن برداشته خواهد شد. این راهکار برای درمان جای جوش، مؤثر و قطعی است .درم ابریش از طریق لیزر و به کمک یک برس مخصوص انجام می گیرد.

 

 

رفع جای جوش با لیزر

لیزر برای رهایی از دست اثرات آکنه و جوش، بسیار موثر است. لیزر توسط دکتر لیزر پوست  انجام می شود .مدت زمان هر عمل لیزر پوست، حدودا 15 دقیقه طول خواهد کشید.اثرات جوش و لک‌های ایجاد شده روی پوست بسیار آزار دهنده است .البته  درمان‌های خانگی نیز برای از بین بردن جای جوش وجود دارد که به سادگی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد همچنین باید به این نکته نیز توجه کرد که لک‌های سیاه و قرمز به جا مانده از جوش‌ها باید خیلی زود بر طرف شود د رغیر اینصورت ، کهنه و عمیق شده و درمان آن‌ها سخت و هزینه‌بر خواهد شد.

 

درمان جای جوش با لیزر

 

 

رفع جای جوش با آب لیمو

یکی از روشهای خانگی برای درمان و نگهداری پوست، آب‌ لیمو است . آب لیمو باعث می شود رنگ پوست  روشن شود و همین تغییر رنگ در برطرف کردن جای جوش  بسیار مفید و کارآمد است. آلفاهیدروکسی اسید  موجود در آبلیمو همان ماده‌ای است که در  اکثر کرم‌ها برطرف کننده  برای اسکار ناشی از آکنه استفاده می شود.

 

 

برای این کار شما نصف آب  یک عدد لیموی تازه را در یک ظرف کوچک  بریزد  و در صورت داشتن پوست حساس آن را با کمی آب رقیق کنید و بعد با یک توپ پنبه‌ای، آب‌لیمو را روی جای جوش‌ بمالید. این کار را روزی 2 مرتبه  تکرار کنید و مطمئن باشید که نتیجه  آن را خواهید دید.

از بین بردن جای جوش با آبلیمو

 

 یکی دیگر از روشهای خانگی درمان جای جوش ،درمان با عسل است .عسل  باعث می شود پوست شما ضدعفونی شود و همچنین عسل روشن کننده پوست است که جای جوش را برطرف می کند و زیبایی پوست را با خود به همراه دارد.برای این کار مقداری عسل را روی جای جوش‌ و خود جوش‌ها بمالید و و بعد از 20 دقیقه بشویید. عسل همچنین لک‌های قهوه‌ای و سیاهی روی پوست را نیز از بین می برد.

 

 

 

درمان جای جوش با سیب زمینی

 روش خانگی دیگر  برای رفع جای جوش  سیب زمینی است. سیب‌زمینی  یکی از بهترین روشها برای از بین بردن جای جوش، است و در عرض یک یا دو هفته تیرگی‌ها و جای جوش را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و از بین می‌برد. برای این کار یک سیب‌زمینی کوچک را به ورقه‌های نازک برش دهید و برای مدت 15 دقیقه ورقه‌ها را روی بخش‌های لک‌دار پوست قرار دهید. سپس با آب سرد صورت را شستشو دهید.همچنین ترکیب سیب‌زمینی رنده شده و عسل هم یک ماسک صورت عالی برای از بین بردن اسکار و جای حوش است.

 

از بین بردن جای جوش با سیب زمینی

 

 روش بعدی برای از بین بردن جای جوش استفاده از خیار است .خیار میوه‌ای که دارای پتاسیم و ویتامین A است واین مواد برای  شادابی و  روشن ساختن رنگ پوست و از بین بردن جای جوش بسیار موثر است.

 

 

یک عدد خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید .خیار رنده شده را  بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از 10 دقیقه صورت  خود را بشویید. شما بهتر است . آب خارج شده از آن را دور نیاندازید و روی کل پوست صورت خود بمالید و تا صبح با آن بخوابید. این درمان  به رفع جای جوش و شادابی و هیدراته شدن پوست بسیار کمک می‌کند و همچنین برای از بین بردن چین و چروک پوست نیز بسیار مفید است .

 

 و آخرین روش خانگی استفاده از آلوئه ورا است .آلوئه ورا  برای از بین بردن جای جوش، لک‌های صورت ، آکنه و جوش صورت  موثر است و خیلی سریع این مشکلات را برطرف می‌کند.یک برگ آلوئه‌ورا تهیه کنید و با چاقو قسمتی از آن را را برش دهید و با یک قاشق ژل داخل آن را خارج سازید. این ژل را روی نقاط تیره و جوش‌ها بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی آن باقی بماند.تا چند هفته این ماسک روزانه دو بار روی صورت خود بگذارید.

 

منبع ک http://drsodaei.com/%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D8%B4/



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه

بهترین دکتر پوست و مو

بهترین دکتر پوست و مو :پوست از مهمترین عضوهای بدن ما می باشد که خیلی زود به چشم می آید  و بیانگر سیستم‌های درونی بدن ماست.

 

بهترین دکتر پوست و مو

 

قبل از اینکه آزمایش خون، سونوگرافی و عکس‌های گرفته شده به وسیله اشعه ایکس یا ام‌آر‌آی اختلالاتی را در ارگان‌های داخلی بدن نشان دهند، بهترین دکتر پوست و مو قادر است به وسیله علائم و نشانه‌هایی که در پوست می بیند مشکلات داخلی بدن را تشخیص دهد؛ بنابراین انتخاب بهترین دکتر پوست و مو خوب و با تجربه برای بیماری‌های مرتبط با پوست و مو بسیار حائز اهمیت است.

 

 

 

سپردن  پوست صورت   به دست پزشکی که مهارت کافی ندارد ، کار عاقلانه ای نیست. در اینجا نکاتی در مورد چگونگی پیدا کردن  بهترین دکتر پوست و مو ارائه شده است.تفاوت بهترین دکتر پوست و مو با دکتر پوست و مو معمولی در این است که اگر برای شما مشکل یا عارضه ای پیش آمد او می داند که چگونه مشکل شما را حل کند و شما مطمئن می شوید در ازای هزینه ای که می پردازید نتیجه قابل قبولی عایدتان می شود.

 

 

سوالاتی که در هنگام انتخاب بهترین دکتر پوست و مو باید مطرح کنید:

 

قبل از انتخاب  بهترین دکتر پوست و مو ۷ سوال وجود دارد که حتما باید آن ها را در نظر بگیرید:

 

 

آیا بهترین دکتر پوست و مو  مورد نظر در کلینیک فعالیت دارد؟

 

برخی کلینیک های وجود دارند که برای لیزر فقط  از نام بهترین دکتر پوست و مو استفاده می کنند  و متاسفانه هیچ نظارت و یا کنترل کیفیتی بر روی دکتر لیزر پوست وجود ندارد تا این اطمینان حاصل شود که لیزر خیلی خوب  برای بیماران تنظیم شده  و یا طرز نگهداری لیزر درست می باشد و درمان درست صورت می گیرد.

 

 

 

 آیا بهترین دکتر پوست و مو  مدرک تخصصی پوست و مو دارد؟

 هیچ قانونی وجود ندارد که مانع از این شود که  پزشکان خودشان را با هر تخصصی که دلشان می خواهند،معرفی کنند. مراکز بسیاری در سراسر کشور توسط پزشکانی تاسیس و اراده می شوند که فاقد هر گونه مدرک پزشکی در زمینه پوست و مو هستند، اما قصدشان اینست که در زمینه پوست و مو کسب درآمد کنند.

 

 

حتی پیش آمده که یک متخصص بیهوشی یا متخصص زنان فقط چون تصمیم گرفته افزایش درآمد داشته باشد با بوتاکس  و خرید برخی از دستگاه های لیزراقدام به خدمات پوست و مو می کند.یا حتی  یک پزشک متخصص اطفال یا یک پزشک خانوادگی این امکان را دارد که با آویزان کردن مدرک جعلی نشان دهد که یک بهترین دکتر پوست و مو است  و کسی نمی تواند او را از انجام این کار منع کند.

 

 

 

آیا بهترین دکتر پوست و مو بیش از ۵ سال در این کار سابقه دارد؟

 

خیلی ازکلینیک های پوست و مو هستند که در ۳ تا ۵ سال اول شکست می خورند. ممکن است آن ها در آغاز کار تبلیغات سنگینی برای آوردن مشتریان بکنند، اما اغلب آنها نمیتوانند سطح بالایی از نتایج و ایمنی را در طیف وسیعی از مشتری های خود حفظ کنند. بنابراین مجبور می شوند از این کار بیرون روند. دنباله ای از پرونده های قضایی، بیماران ناراضی و بیماران که برای خدماتی که هرگز دریافت نکرده اند، پول پرداخت کره اند  نشان دهنده این قضیه است.

 

 

 

اگر بهترین دکتر پوست و مو و مرکز لیزر سابقه ای بیش از 5 سال داشته باشد  و در جامعه به خوبی شناخته شده باشد، احتمالش هست که با یک استاندارد بالاتری درمان ها را انجام دهد و و روش صحیح درمان را نسبت به بیماران به کار گیرد.

 

 

آیا بهترین دکتر پوست و مو تبلیغ می کند؟

تنها دلیلی که باعث می شود پزشکان دست به تبلیغات بزنند اینست که به اندازه کافی بیمار ندارند و به همین دلیل باید پول زیادی را صرف تبلیغات کنند.

 

بهترین دکتر پوست و مو  معمولا اهل تبلیغ نیست چرا که به اندازه کافی مراجعه کننده دارد. مراجعه کنندگان به بهترین دکتر پوست و مو از طرف سایر بیماران و پزشکان می آیند و یا ممکن است آنها را در تلویزیون یا رادیو به عنوان بهترین متخصص پوست و مو ببینید. (البته برای تبلیغات مبلغی را پرداخت نمی کنند.) اگر شما بسیاری از تبلیغات چاپی و یا تبلیغات رادیو و تلویزیون را درباره پزشکی می بینید، باید بدانید که او خیلی قابل اطمینان نیست.

منبع : http://drsodaei.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%88/



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه

بهداشت پوست

بهداشت پوست موضوع بسیار مهمی می باشد چرا که پوست یکی از مهمترین قسمت های بدن است و هر فردی باید از روش های مراقبت های پوستی و بهداشت پوست آگاه باشد تا بتواند زیبایی پوست خود را تامین کند.

بهداشت پوست

بنابراین هر فردی باید بهداشت پوست را رعایت کند. زیرا پوست، در زیبایی یک فرد خیلی تاثیر دارد.برای بهداشت پوست، ابتدا باید نوع پوست خود را تشخیص دهیم . نوع پوست هر فرد به میزان تولید چربی بستگی دارد. عواملی مانند  ژن، رژیم، عوامل استرس زا، دارو  و حتی رعایت  بهداشت پوست روی تولید چربی پوست  اثر می گذارد.

تشخیص نوع پوست

برای نگهداری و بهداشت پوست باید نوع پوست خود را تشخیص دهید.برای تشخیص نوع پوست از خودتان  یک تست پوست بگیرید. برای اینکار ابتدا صورت خود را بشوید سپس به آرامی  آن را خشک کنید و مقداری کاغذ نازک یا دستمال مخصوص پاک کردن شیشه عینک را برداشته و روی نقاط مختلف صورت  خود فشار دهید.

اگر  نوع پوست شما «چرب» باشد کاغذ  به آن نقطه خواهد چسبید و  چربی  آن قسمت را پاک می‌کند. اگر کاغذ نچسبید یا هیچ نقطه چربی روی کاغذ مشاهده نشود، پوست شما  احتمالا خشک  است. اگر کاغذ تنها برروی پیشانی، بینی و چانه چسبید ،پس پوست نرمال است .تقریبا حدود ۷۰% خانم‌ ها دارای پوست نرمال هستند.

بهداشت پوست شامل چه مواردی است؟

بهداشت پوست و رعایت اصول بهداشتی و نگهداری پوست، دارای اهمیت خاصی است.رعایت اصول بهداشت پوست، شامل استحمام روزانه،رعایت رژیم غذایی صحیح و  رژیم غذایی مناسب  هر سن ، پوشیدن لباسهائی با الیاف طبیعی ، انجام ورزش روزانه  در هوای پاک و دوری از آلودگی های شهر می باشد.حتی  اجتناب از پوشیدن کفش های تنگ و نوک باریک هم از موارد بهداشت پوست می باشد.

 انواع پوست

برای  رعایت بهداشت پوست ابتدا باید نوع  پوست خود و همچنین بیماری های پوست خود رابشناسید . در کل چهار نوع  پوست وجود دارد که عبارتند از :

  • معمولی
  • خشک
  • چرب
  • نرمال

پوست معمولی

در پوست معمولی  هیچ اثری از آکنه  جوشهای سر سیاه یا سر سفید ، چروک های ریز در دور لب ، دور چشم ، روی  پیشانی دیده نمی شود .شما  احساس خشکی و کشیدگی در پوست خود  را ندارید .در اینصورت شما باید آنچه را که برای حفظ بهداشت پوست معمولی لازم است انجام دهید.

پوست خشک 

در پوست خشک ،شما چروک های ریزی دور لب ، دور چشم و روی پیشانی دارید و پوسته پوسته شدن از علائم پوست خشک است .فرد بعد از شستشوی صورت و دست احساس خشکی و کشیدگی در پوست خود می  کند .بنابراین فرد باید از بهداشت پوست خشک آگاه باشد تا پوستش دچار آسیب نشود.

پوست چرب

در پوست چرب شما، معمولا  آکنه و جوشهای سر سیاه یا سر سفید وجود دارد، براق بودن پوست از نشانه های پوست چرب می باشد و بهداشت پوست مربوط به خود را می طلبد.

 پوست نرمال

در این نوع پوست، ناحیه پشت لب،بینی و وسط پیشانی معمولا پوست چرب بوده و در نواحی دیگر پوست  خشک یا معمولی است .حتی رعایت بهداشت پوست نرمال هم ضروری است.

پوست حساس

این نوع پوست حساس و نازک بوده و منافذ کوچکی دارد. این نوع پوست قرمز شده و پارگی مویرگ ها نیز مشاهده می شود واغلب دچار آلرژی و خارش می شود.و به دلیل حساسیت بالا در این نوع پوست ،باید بهداشت پوست را کامل رعایت کرد.

اگر پوست مشکل و بیماری دارد ابتدا باید بهداشت پوست را رعایت کرد و سپس آن را  مورد درمان قرار داد سپس برای بهبود ظاهری پوست اقدام کرد. بیماری های شایع  مانند آکنه یا همان جوش ،جوش  سر سیاه یا سر سفید ، پوسته پوسته شدن ، قارچ و از بیماری های هستند که باید درمان شوند.برای رعایت بهداشت پوست باید محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب با نوع پوست شما انتخاب شود .

حفظ بهداشت پوست آسیب دیده

در این نوع پوست بواسطه پیری یا نور خورشید، پوست احساس کشش دارد و چروک ها قابل رویت بوده و پوست مخصوصا اطراف گونه و فک شل و افتاده می باشد. بافت پوست حالت چربی پیدا می کند و مویرگها پاره می شوند و بهداشت پوست برای آن ضروری می باشد.
حال با شناخت نوع پوست خود و بهداشت پوست، می توانید مراقبت های پوستی  را انجام دهید.

 

 

بهداشت پوست به صورت روزانه

بهداشت پوست به صورت روزانه که هر فرد باید رعایت کند عبارتند از : پاک کننده  پوست ، کرم مرطوب کننده ، کرم ضد آفتاب ، کرم لایه بردار ، کرم دور چشم .

 کرم پاک کننده  پوست

از اصول مهم بهداشت پوست این است که شما باید هر صبح و شب قبل از خواب صورت  خود را شسته و آلودگی ها روی پوست را پاک کنید .پاک کننده بایستی حتما  مناسب صورت و نوع پوست شما باشد. پاک کننده  پوست می تواند شیر پاک کن ، ژل مخصوص شستشوی صورت ،صابون ،پد و… باشد .

کرم مرطوب کننده پوست

هر روز پس از شستشوی صورت، با کمک  مرطوب کننده مناسب رطوبت کافی  را به پوست خود برسانید. این کرم ها را حتما  متناسب با نوع پوست خود انتخاب اکنید.حفظ رطوبت برای بهداشت پوست ضروری می باشد.

 ضد آفتاب متناسب با پوست      

شما باید کرم ضد آفتاب  را ۲۰ دقیقه قبل از اینکه  در معرض آفتاب قرار بگیرد استفاده کنید.  اما اگر شما مدام در تماس با آفتاب  هستید حتما باید هر ۳ ساعت یکبار آن را  تمدید کنید.البته با توجه به پوست خود  کرم ضد آفتاب  مخصوص  خود را انتخاب کنید.برای حفظ  بهداشت پوست ،باید SPF  ضدآفتاب  استاندارد باشد.

کرم لایه بردار صورت

برای حفظ بهداشت پوست،لایه های مرده پوست صورت  شما باید از بین برود تا پوست تنفس بهتر و ظاهری سالمتر داشته باشد . کرم لایه بردار، از بازشدن منافذ ،ایجاد چروک و افتادگی و خشکی پوست جلوگیری می کند . این کرم را شب ها به جای مرطوب کننده بعد از شستشوی صورت بکار برد . این کرم ها  حاوی اسید های میوه بوده است . جهت بهداشت پوست ،باید لایه بردارها را باید از غلظت کم شروع کنید و به تدریج بر غلظت آن بیافزاید.

کرم دور چشم

با افزایش سن مشکلات در اطراف چشم ایجاد می شود. چروک دور چشم ، پف وتیرگی  دور چشم .  برای نگهداری و بهداشت پوست ،از کرم های دور چشم استفاده کنید چون با باز کردن عروق دور چشم ،جریان خون را در آن ناحیه افزایش داده و باعث  می شود مشکلات دور چشم کاهش یابد.برای رعایت بهداشت پوست،مصرف اینگونه کرم ها، عموما بعد از ۲۵ سالگی توصیه می شوند.

نکاتی در مورد بهداشت پوست

-از خستگی زیاد، کم خوابی، استرس و عصبانیت دوری کنید.
از اخم کردن، انداختن چین و چروک و کشیدن پوست صورت خود خودداری کنید.
-هنگام حرف زدن و فکر کردن خندیدن به عضلات صورت فشار نیاوریم.
-آشامیدن مقدارکافی آب در طول روز باعث میشود پوست شما شفاف شود ،چون آب، سموم را از بدن دفع ‌‏می کند و باعث بهداشت پوست شما می شود.
-برای حفظ بهداشت پوست،از مواد غذایی سرشار از ویتامین، غذاهای کم چرب و تازه، میوه، سبزی و لبنیات استفاده کنید.
-افزایش و کاهش وزن، اثر نامطلوبی بر پوست شما خواهد گذاشت .بنابراین مراقب وزن خود باشیم.
-از لوازم آرایشی بدلیل اختلال در فعالیتهای طبیعی پوست و برهم زدن بهداشت پوست،کمتر استفاده کنیم.

  

منبع: http://drsodaei.com/%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA/

 

دکتر سهیلا سودایی



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه

پوست و مو

پوست و مو قسمتی از دستگاه محافظتی بدن میباشد.ناخن و غشای مخاطی نیز بخش های دیگر این دستگاه محافظتی و پوششی میباشند.

پوست ومو

لایه های مختلف پوست

اپیدرم:خارجی ترین لایه بیرونی پوست میباشد
درم: لایه داخلی ضخیم تر است
هیپودرم:متصل کننده ی پوست با بافت های ماهیچه ای

مو

مو عضوی روینده از پوست در پستانداران می باشد ،عایق بندی گرمایی در برابر سرما یکی از کارکردهای مو میباشد ، در سیستم انسان به علت روند تکامل، موی بدن کم پشت شده و کار کرد عایق بندی خود را از دست می دهد اما همچنان موی سر این کارکرد را دنبال میکند.

 

قسمت های مختلف ساختار مو

ساقه مو: قسمتی از پوست که قابل رویت می باشد و خارج شده است.
ریشه مو: بخشی که زیر پوست قرار گرفته است.
فولیکول مو :در ناحیه درم که ریشه مو در آنجا رشد میکند مسیری وجود دارد که به آن فولیکول میگویند.

 

راهکارهای مراقبت از پوست ومو

برای نگهداری و زیبایی پوست و مو راه هایی وجود دارد که در زیر به برخی از این راه های مراقبت از پوست و مو اشاره می کنیم :

تنظیم خواب  :تنظیم خواب مناسب برای حفظ سلامت پوست و مو و زیبایی بسیار موثر می باشد ؛حداقل خواب مناسب و مورد نیاز برای حفظسلامتی پوست و مو بین شش تا هشت ساعت می باشد .در این بازه ی زمانی، سلول های خسته و آسیب دیده پوست و مو از رادیکال های آزاد بازسازی می شوند ،نحوه ی درست خوابیدن  تاثیر به سزایی در ایجاد چین و چروک در پوست صورت ندارد ولی بهتراست این عوامل رعایت شود مثلا می توانید به پشت بخوابید که به پوست صورت آسیبی نرسد.

 

نوشیدن آب کافی در سلامتی پوست و مو

نوشیدن آب به مقدار لازم موجب آبرسانی به پوست و مو و بالا بردن متابولیسم پوست و مو می شود. روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا  به جوان شدن و شاداب شدن و زیبایی پوست و مو کمک کنید.

 

ماساژ خانگی پوست و مو

ماساژ پوست و مو با ترکیبی از ماست و شکردانه نرم پرتقال، لیموترش، نارنج و مرکبات ترش و سپس شست‌ و شو با آب سرد، برای پوست های مرده و کدر و چرب و مختلط ،از نظر ساختار مناسب است و در پوست و مو افراد تاثیر می گذارد.

 

رفع خستگی پوست و مو

برای برطرف کردن خستگی پوست و مو  بعد از فعالیت های روزانه بهترین کار ماساژ پوست با انبه تازه یا گذاشتن حلقه های انبه بر روی پوست یا مخلوطی از جوی پوست کنده ،عسل و کمی شیر سرد روی پوست است سپس بعد ازچند دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید.

 

آرامش مو

می توانید با آب دو عدد لیمو ترش را به صورت اسپری روی موها بپاشید،آن ها را به آرامی ماساژ داده تا زمانی که این محلول با پوست تماس پیدا کند. سپس بعد از گذشت نیم ساعت موها را آبکشی نمایید.

 

شادابی رنگ پوست و مو

اگر موهایتان رنگ شده و آسیب دیده است برای شاداب کردن موها می توانید حنا را با 2 قاشق چای خوری رزماری و دو فنجان آب ولرم و دو قاشق چای خوری چای مخلوط کرده و مخلوط را با یک چهارم فنجان به شامپو اضافه کنید.بعد از اینکه خوب هم زدید، موهایتان را به آن مخلوط آغشته کنید تا15 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس شستشو را انجام دهید ،تغییر رنگ و کیفیت موی خود را می توانید مشاهده کنید و به پوست و موی خود شادابی ببخشید.

 

 

لایه برداری پوست

برای شفاف و شاداب و درخشان شدن پوست و مو می توانید پوست خود را لایه برداری کنید،ابتدا صورتتان را بشویید تا آلودگی از سطح پوست پاک شود ، سفیده یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق عسل که کمی گرم شده است را مخلوط کرده و  این ترکیب را روی پوست قرار داده به طوری که کل پوست را بپوشاند .بعد از گذشت نیم ساعت، صورت خود را با آب سرد بشویید .سپس با کیسه یخ به آرامی روی پوست بکشید تا پوست سرحال شود.

عرق کردن پوست و مو در فصل گرما و تابستان طبیعی است .برای کنترل پوست و مو از چربی و عروق، از آب لیمو ترش و کمی نمک استفاده کنید. با کمک پنبه این مخلوط  را  به آرامی روی پوست بمالید و بعد از گذشت نیم ساعت پوست را با آب سرد بشویید.

سرکه سیب برای مو

برای شفافیت موی خود میتوانید از سرکه سیب استفاده کنید. بعد از شستشوی مو با شامپو یک چهارم لیوان سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کرده و موهایتان را با این مخلوط شستشو دهید.

ماسک موی موز و تخم‌مرغ

برای درخشان شدن موها میتوانید از این ماسک استفاده کنید ،مخلوطی را با استفاده از له کردن موز و یک عدد تخم مرغ درست کنید این مخلوط را به موهایتان بمانید برای مدت 30 دقیقه بعد از آن موهایتان را با شامپو بشویید.  در نتیجه به شفاف شدن موهایتان کمک خواهید کرد.

بهبود لکه های پوستی

از آب گوجه فرنگی  همراه شیر میتوانید برای ازبین بردن لکه ها استفاده کنید .به این شکل که داخل گوجه را خالی کرده آب آنرا گرفته و با 3 قاشق شیر گرم مخلوط کرده و با تکه پنبه ای این مخلوط را به پوست بمالید و 15 دقیقه بگذارید روی پوست بماند و با آب خنک شستشو کنید . این ترفند را دو بار در روز تکرار کنید  و مطمین باشید لکه ها به تدریج از بین میروند.

بیشتر اوقات سر موها به دو شاخه تقسیم میشود که به آن موخوره میگویند .دلیل موخوره گرفتن موها استفاده مکرر از سشوار ،اثرات نور خورشید، رنگ کردن موها و تغذیه نامناسب  میباشد  ،برای از بین بردن موخوره میتوان از روغن بادام شیرین برای ترمیم و تغذیه موها استفاده کرد. به این صورت که شب، قبل از خواب، د رحالی که موها خشک است، کمی از روغن رابه کف دست زده و موها را با آن ماساژ دهید ،و صبح، موها را بشویید. با تکرار این کار در طی پانزده روز میتوانید نتیجه آن را ببینید.

چربی پوست و مو

ماده ای به نام سبوم که روغنی میباشد را فولیکول های موجود در بافت پوست سر و منافذ پوست که غدد سبابه شناخته میشود را تشکیل میدهند ،این ماده پوست سر را مرطوب کرده و از خشک شدن پوست سر جلوگیری میکند ولی گاهی به دلیل شرایطی ،تولید بیش از حد این ماده در غدد سبابه موجب چرب شدن پوست و مو  می شود.

  علل چرب شدن موها

یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین سطح چربی، هورمون ها هستند ، زمانی که هورمون ها دوباره بالانس میشوند سطح سبوم  پایین آمده و به شرایط نرمال خود میرسد و پوست و مو هم چربی طبیعی خود را پیدا می کنند.

یکی دیگر از عوامل چرب شدن پوست و مو ،دخالت دست ها ،شانه و برس آلوده به پوست و مو میباشد.

استرس : یکی از عوامل تشدید کننده چربی پوست و مو به حساب می آید  هنگامی که استرس میگیرید هورمونی به نام آندروژن تولید سبوم را کنترل میکند و باعث چرب شدن زود هنگام پوست و مو  می شود.

شستشوی زیاد پوست و مو :شستشوی روزانه پوست و مو با شامپو باعث از بین بردن چربی طبیعی پوست میشود و پوست را تحریک میکند  در نتیجه پوست سر مجبور میشود سبوم تولید کند ،بهترین کار این است که موها را دو تا سه بار در هفته شامپو بزنید.

 

lkfu : http://drsodaei.com/%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%88/

دکتر سهیلا سودایی



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه

آرایش

آرایش معنی اضافه شدن می دهد و در مقابل واژه پیرایش به کار می رود که معنی کم کردن می دهد.

آرایش

امروزه هر دو این واژه به غلط در مورد زیبایی چهره و بدن به کار برده می شود و کاری است که باعث می شود  که ظاهر فرد (بیشترصورت و مو) زیباتربه نظر برسد. در ایران  معمولا آرایش را برای بانوان و پیرایش را برای مردان به کار می‌برند.

آرایش و پیرایش اغلب به دست آرایشگرو در مکانی به نام سلمانی یا آرایشگاه  انجام می شود و لوازم آرایش نیزدر فروشگاه‌های لوازم آرایش ویا در داروخانه‌ها به فروش می رسند. در ایران آرایشگاه های رسمی باید دوره‌های فنی حرفه‌ای مربوطه را که مهمترینشان   دوره «آرایش وپیرایش» است، گذرانده باشند و نمره قبولی گرفته باشند.

 

نکات مهم قبل از زیرسازی آرایش

زمانی که می خواهید از کرم هایآرایش استفاده کنیداز یک اسفنج آرایش به کار ببرید. کرم آرایشی یا همان کرم پودر را دایره ای شکل  روی پوست بکشید تا تمام پوست را بپوشاند.کرم پودربا عث جلا دادن و درخشندگی پوست شما می شود.

 

استفاده از کرم پودر در آرایش

در آرایش از کرم پودر برای یکنواخت کردن رنگ چهره، پوشاندن لکه ها ی صورت و جلا دادن صورت استفاده می شود.

در آرایش کرم پودرحتما باید  به صورت  یکنواخت روی پوست کشیده شود.برخی کرم پودر ها هستند که در داخلشان ماده ضد آفتاب دارند و باعث رطوبت پوست نیز می شود.

اگر از کرم پودری استفاده کنید که دارای رنگ است سبب می شود رنگ آرایش شما واقعی نشان داده نشود و چرک دیده شود.

کرم پودر و مواد زیرسازی آرایش، در صورت مرغوب بودن، برای پوست بسیار مفید هستند و مثل کرم صورت و مواد ضد چین و چروک عمل می کنند.

اگر در هنگام استفاده از کرم پودرها و مواد زیر سازی آرایش مرغوب، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، سبب می شود لایه محافظ پوست شما تقویت شود. این مواد مرغوب سبب می شوند رنگدانه های پوست شما، در برابر گرد و غبار و اشعه های مضر نور آفتاب مثل یک محافظ عمل کنند.

برای اینکه این محافظت به خوبی انجام شود باید به اندازه کافی ماده ضد آفتاب در کرم پودر شما به کار رود.

 

انواع کرم پودردر آرایش

استفاده از یک کرم پودر به صورت، کرم، مایع یا پودر باعث می شود یک زیرسازی خوب داشته باشید.و انتخاب کرم پودربه نوع پوست ، رنگدانه های پوست و میزان پوشش مورد نیاز پوست بستگی دارد.اگر کرم پودری به محض

استفاده جذب پوست می شود،باید یک کرم پودر چرب تر به کار ببرید .

برای کنترل میزان چربی در پوستهای چرب،ار کرم پودرهای پودری بیشتر استفاده می شود . اگر هر روز کرم پودر استفاده می کنید زیرسازی سبب طبیعی جلوه دادن آن می شود.

 روش زیرسازی آرایش صورت

کرم پودر و کانسیلر مناسب و نحوه زیرسازی آرایش ،در طبیعی به نظر رسیدن آرایش بسیار مهم می باشند.برای استفاده حرفه ای از کرم پودر نکات زیر را در نظر بگیرید.

-قبل از آرایش باید از نوع پوست خود شناخت پیدا کنید ، و برای این کار از فروشنده کمک بگیرید و برای مثال اگر پوستتان چرب است از نوع چرب آن استفاده نکنید.

-حتما قبل آرایش، پوست خود را کاملا تمیز کنید و در صورت شستن پوست با صابون ، به آرامی آب اضافه پوست را با حوله بگیرید از فشار دادن حوله روی پوست خودداری کنید. چون سبب آسیب رساندن به پوست و بروز چین های ریزروی  پوست می شود.

-بعد کمی مرطوب کننده که مناسب نوع پوستتان است بزنید واگر پوستتان خیلی چرب است استفاده از کرم مرطوب کننده ضروری نیست.

-در  مرحله بعد با کانسیلر، عیوبی که پوست دارد مثل لک، قرمزی یا تیرگی پوست را با ضربه های کوچک

بپوشانید.حتما رنگی را انتخاب کنید که مناسب پوستتان باشد و فقط در همان محل مورد نظر کانسیلر بزنید.چون اگر این کار را نکنید امکان دارد در پایان کار چیزی شبیه لک روی پوستتان ایجاد شود.

-سپس کرم پودر را ترجیحا روی سطح صافی مثل شیشه یا کف دست کاملا صاف کرده و با قلم مو یا ابر آرایشی کاملا تمیز و خشک  به طور یکنواخت روی پوست پخش کنید.

آرایش صورت گرد

نکته ای که همیشه در آرایش کردن باید به آن توجه کنید این است که رنگ های تیره باعث کوچک تر دیده شدن و رنگ های روشن باعث بزرگتر دیده شدن اجزای صورت می شود.

مثلا اگر دوست داید که بینی شما کمی از حد عادی کوچکتر به نظر بیاید باید از کرم پودر و سایه های تیره تر استفاده کنید و اگر دوست دارید که گونه های شما از حالت عادی پر تر و بزرگ تر به نظر برسند  حتما باید از رژ گونه های به رنگ روشن استفاده کنید .

و برای تیره کردن صورت خود می توانید از پودرها وکرم های برنزه که یک تا دو درجه از پوست خودتان تیره تر هستند را استفاده کنید. چون رنگ های تیره و روشن در کنار هم به کار برده میشوند لازم است که پایا ن کار با یک برس بزرگ رنگ های تیره و روشن را روی پوست تان ترکیب کنید.

افراد دارای صورت های گرد باید کرم پودرهایی به کار ببرند  که رنگ هایی با پایه صورتی دارند . این کار باعث گرفتن گردی صورت شان می شود . افراد دارای صورت های گرد بهتر است رنگ های روشن برای آرایش صورتشان به کار نبرند.

آرایش صورت دخترانه

1)اولین کار استفاده از يک کرم مرطوب کننده روي پوست و لب ها می باشد.مرحله بعد استفاده  از کرم پودر ياکانسيلر براي لک هاي روي پوست ،حلقه هاي سياه زير چشم و…هرگونه ناهماهنگي روي می باشد تا هماهنگی ها را محو کرده و پوست از لحاظ ظاهر،عاری از لک جوش باشد تا پوست شما آماده آرایش شود.

2) مقداری کرم پودرروي پوست زير چشم و دور بيني گذاشته و پخش کنید تا ظاهر پوست کاملا يکنواخت شودو آرایش بهتری داشته باشید.

3) برای از بین بردن براقي و روغني بودن و دادن سلامتی و سرزندگی به پوست از پودر صورت استفاده می شود.همچنین پودر به دوام آرایش کمک می کند و برای این منظوریک فرچه بزرگ به کار برده می شود ،فرچه را کمی پودر زده و روی صورت پخش کنید.

4) توسط یک دستمال کوچک پودر اضافي زير چشمها را گرفته  تا از به هم ريختن آرايش چشم ها جلو گيري کندوآرایشچشم زیبا تری داشته باشید.

5) استفاده از یک سايه بادمجوني براي پشت چشم به طوري که از مژه ها به سمت ابرو اونو محوتر شود و از يه فرچه بزرگ استفاده کنيم تا فقط يه بار تو سايه بزنيم و پشت چشم ا ستفاده کنيم تا فقط يه سايه خيلي مات داشته باشيم و با کمي پودر کناره هاي سايه رو محو کنيم.

 

منبع : http://drsodaei.com/%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4/



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه

آرایش زیبا

آرایش در لغت به معنای افزودن یا به عبارتی عملیاتی که ظاهر فرد را زیباتر می کند ، در کشور ایران معمولا واژه ی آرایش زیبا برای زنان و پیرایش برای آقایان استفاده می شود.

آرایش زیبا

آرایش زیبا شامل خدماتی ازجمله :

قرینه‌سازی ابرو ، آرایش صورت ، براشینگ ، رنگ و مش ، فر و بافت مو ، خدمات ناخن ، مانیکور ،پدی کور ، وکس صورت است .در این مقاله به چگونگی داشتن آرایش زیبا می‌پردازیم.

نکاتی که درباره یک آرایش زیبا باید رعایت کنیم

1- برای داشتن آرایش زیبا به‌ اندازه کافی آب بخورید : نوشیدن آب زیاد به درخشان کردن و زیبایی پوست کمک می‌کند و همین درخشان شدن ،سبب بهتر دیده شدن مواد آرایشی روی صورت شما شده و باعث داشتن آرایش زیبا می شود.

2-  بعد از سونا یا استفاده از بخو رهای صورت از تمیزکننده‌های متناسب با پوست خود استفاده کنید .در هر سنی که هستید بد از شست و شوی پوستتان از یک مرطوب‌کننده بدون روغن برای پوستتان استفاده کنید چون باعث نگهداری پوست شما می شود.استفاده مدام این روش برای جلوگیری از چین‌ و چروک مناسب است و به داشتن یک آرایش زیبا کمک می کند.

3-  انتخاب یک آرایشگر خوب برای خودتان :اگر مطمئن نیستید چه مدل مویی به شما می‌آیید بهتر است از آرایشگر منتخب خود استفاده کنید تا هم مدل موی زیبا به شما پیشنهاد دهد و هم یک   آرایش زیبا داشته باشید.

4 – زیبا نگه‌داشتن ناخن‌هایتان: می‌توانید برای تمیزی و طراحی ناخن‌هایتان از مانیکوریست استفاده کنید.

5 – تمیز نگه‌داشتن موها با استفاده از شامپوی مناسب موی خود: می‌توانید با استفاده از شامپوی مناسب موهایتان را درخشان و سالم نگه‌دارید و اگر موهایتان وز دارد از نرم‌کننده و حالت‌دهنده ضد وز استفاده کنید.

6-  مراقب لب‌هایتان باشید و سعی کنید از رژلب‌های خوب استفاده کنید تا یک آرایش زیبا داشته باشید.

آرایش چشم

یکی از مهم‌ترین و اولین عضوی که در صورت به چشم می‌آید ،چشم است ،قبل از داشتن یک آرایش زیبا در چشم باید راه‌های زیباتر شدن چشم را بدانید و اینکه چطور یک آرایش زیبا و ساده  داشته باشیم.

1- از بین بردن پف زیر چشم

پوست دور چشم فاقد غدد چربی هستند به همین دلیل  جذب آب و مایعات و هنگام استفاده از مرطوب‌کننده ها پف زیر چشم ایجاد می‌شود و وجود این مایع باعث ایجاد ورم در پوست دور چشم می‌شود .ولی در صورت استفاده از آب‌رسان و کرم‌های دور چشم هیچ‌گونه ورمی به وجود نمی‌آید و در اینصورت شما یک آرایش زیبا خواهید داشت.

 

2- استفاده از خط چشم

برای اینکه پژمردگی پلک‌هایتان به چشم نیاید ،از خط چشم می‌توانید استفاده کنید ، با استفاده از پودر و برس صاف نوک‌تیز ،خط چشم را بکشید و سعی کنید آن را  به خط مژه نزدیک کنید تا طبیعی‌تر جلوه کند و یک آرایش زیبا داشته باشید.

3 -محو کردن افتادگی چشم‌ها برای داشتن آرایش زیبا

در یک آرایش زیبا ،با استفاده از سایه ملایم و کمرنگ ،افتادگی چشم‌ها را می‌توانید از بین ببرید.

 

4- درشت نشان دادن چشم‌ها با آرایش

برای درشت نشان دادن چشم‌ها می‌توانید خط چشم بالایی را پهن‌تر از خط چشم پایینی بکشید. زیرا پهن کشیدن خط چشم پایینی باعث خسته به نظر رسیدن صورت می‌شود ولی برای چشم های درشت نباید از خط چشم پهن استفاده کنید.

5- از بین بردن حلقه‌های تیره دور چشم

برای شاداب و سرحال نشان دادن چشم ،سعی کنید حلقه‌های دور چشم را از بین ببرید. برای این کار از کرمی که رنگ آن روشن‌تر از رنگ پوست خودتان است استفاده کنید و از گودی چشم تا به کناره‌های بینی را بپوشانید.

6- فر کردن مژه بعد از دوش گرفتن

برای از بین بردن پژمردگی چشم‌ها می‌توانید از فر کردن مژه‌ها استفاده کنید برای بهتر نتیجه دادن بعد از حمام این کار را انجام دهید زیرا در آن حالت مژه‌ها انعطاف‌ پذیرتر هستند و مژه های فر به داشتن  آرایش زیبا کمک می کنند.

7- از بین بردن قرمزی چشم

قرمزی چشم سبب می شود آرایش زیبا نداشته باشید،برای از بین بردن آن از سایه‌ای با رنگ و زمینه‌ آبی استفاده کنید تا هم قرمزی چشم‌ها از بین برود و هم یک آرایش زیبا داشته باشید.

8 پرپشت کردن ابروها با تقویت آن‌ها

داشتن ابروهایی پرپشت و طبیعی تاثیر زیادی در زیبایی دارد و چهره را جوان‌تر نشان می‌دهد .شما می توانید برای پرپشت کردن ابروهایتان ،راه های زیر را امتحان کنید.

استفاده از روغن کرچک

این روغن برای پرپشت کردن ابروها بسیار مؤثر است. زیرا شامل پروتئین ، اسیدهای چرب , انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها‌یی است که فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند و باعث رشد مو می‌شوند .

روش استفاده : با استفاده از پنبه ،کمی روغن را به ابروهایتان بزنید و 2 تا 3 دقیقه آن را ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه یا یک‌ شب آن را با آب ولرم بشویید.از این روغن روزی یک‌ بار در چند هفته استفاده کنید  تا نتیجه بگیرید.

 آلوئه ورا

دارای خواص مرطوب‌کنندگی و شامل آنزیم‌هایی است که فولیکول‌های مو و ابرو را برای رشد سریع‌تر و ضخیم‌تر تغذیه می‌کند. آلوئه‌ورا پوست اطراف ابروها را هم بسیار لطیف و نرم  می‌کند و زوش استفاده از آن به اسن صورا است که ژل آن را به‌ آرامی به ابروهایتان بمالید و بعد از 30 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

 آب پیاز

آب پیاز حاوی گوگرد است که بافت کلاژنی مناسب و موردنیاز برای رشد ابرو و متراکم کردن آن‌ها می‌باشد و روش استفاده از آن به این صورت است که یک پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و آن را به ابروهایتان بمالید و ماساژ دهید و 5 دقیقه بعد از خشک شدن آن را با آب سرد بشویید . این روش را یک‌بار در هفته انجام دهید.

9- چین‌وچروک صورت را کم کنید

برای این کار ابتدا از کرم آب‌رسان استفاده کنید  و بعد از کرم‌های پوشاننده استفاده کنید که چاله‌ها و ایرادات صورت را از بین ببرد و باعث شود آرایش روی صورت شما بشیند.

 آرایش زیبا و جذاب

برای داشتن آرایش زیبا و جذاب خود می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید :

1- برای اینکه آرایش زیبا داشته باشید از کرم پودر مناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید.

2- برای جلوگیری از برق زدن پوست می‌توانید از پودر جامد بعد از اتمام آرایش استفاده کنید تا آرایش زیبا شود.

3- برای رژ گونه سعی کنید از لاله گوش به سمت گونه‌ها حرکت کنید و در قسمت بالای گونه از رنگ روشن استفاده کنید و خط گونه را بارنگی تیره مشخص کنید تا باعث آرایش زیبا شود.

4 -برای آرایش زیبا داشتن ، ابتدا از سایه‌ روشن برای پشت چشم خود استفاده کنید.

5 -از سایه تیره برای گوشه  بیرونی چشم استفاده کنید تا آرایش زیبا داشته باشید.

6 -اگر چشمانی تیره دارید از ریمل مشکی سرمه‌ای یا قهوه‌ای تیره رنگ استفاده کنید تا باعث داشتن آرایش زیبا در صورت شما شود.

7 -برای رژ زدن از برس استفاده کنید چون این کار باعث می‌شود طرح و خط لب اصلی شما مشخص شود و آرایش زیبا شود و رنگ رژ را روی لب کنترل شود ، برای ثابت ماندن رژ روی لب ،قبل از رژ زدن ، پودر به لب‌هایتان بزنید و برای جلوگیری از خشک شدن و پوسته‌ پوسته شدن لب می‌توانید از کرم ویتامین ای استفاده کنید.

منبع : http://drsodaei.com/%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7/



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه

زیبایی پوست ومو 

زیبایی پوست و مو موضوعی است که  همیشه مورد توجه  همه  افراد بوده است .

زیبایی پوست و مو

زیبایی پوست و مو مخصوصا برای خانم ها از اهمیت زیادی دارد. همان طور که می دانید پوست  شما نشان دهنده سلامت بدن شماست و یکی از با ارزش ترین دارایی های هر فرد می باشد. برای مراقبت و زیبایی پوست و مو ،شما باید بعضی از عادات هایی که قبلا داشته اید را ترک کنید تا زیبایی پوست و مو شما تضمین شود .

روشهای خانگی زیبایی پوست و مو

در این اینجا برخی از روش‌های طبیعی را برای زیبایی پوست و مو  شما ارائه شده است:

مرطوب نگه داشتن پوست

برای تمیزی و زیبایی پوست بهتر است روزی دو بار در روز ، یک بار صبح و یک بار شب، صورتتان را بشویید. پس از شستشو پوست حتما باید از یک مرطوب کننده پوست خوب برای آبرسانی استفاده کنید. شستشوی پوست  صورت باعث می شود که خاک، چربی اضافی و مواد آرایشی که روی پوستتان است از بین برود.

توجه داشته باشید  بعد از شستشو ،استفاده از مرطوب کننده پوست حتی برای افرادی که پوست های چرب دارند ضروری است. اما در هنگام خرید مرطوب کننده حتما باید از مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب

مراقبت از پوست با کمک ضد آفتاب ها در برابر نور خورشید:  برای زیبایی پوست باید از یک ضد آفتاب خوب استفاده کنید زیرا با گذشت زمان و افزایش سن نورخورشید باعث تغییرات زیادی در پوست، از جمله چین و چروک، تغییر رنگ، کک و مک و یا لکه های پوست می شود.

شما ابتدا باید برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید محدودیت زمانی تعیین کنید و در زمانهای خاص از منزل خارج شوید . به خصوص در زمان هایی بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر در زیر آفتاب قرار نگیرید و قبل از بیرون رفتن از خانه از کرم ضد افتاب با SPF30 استفاده کنید.

درمان مشکلات پوست

برای مشکلات پوستی و زیبایی پوست و مو  حتما به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. و اگر مشکلاتی مانند خشکی و چربی، خارش و آکنه و سایر بیماری های پوستی  دارید حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا این مشکلات صدمات جبران ناپذیری به پوست وارد کنند.

استفاده از ماسک برای زیبایی پوست و مو

 ماسک عسل برای پوست:  برای زیبایی پوست و مو ، بهتر است از ماسک عسل استفاده کنید .عسل طبیعی خاصیت ضدباکتریایی دارد و یکی روش‌ها برای داشتن پوستی نرم و لطیف است. هفته‌ای یکبار، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با انگشتانتان به پوست صورت‌تان بمالید و این ماسک به مدت پنج تا ده دقیقه روی پوستتان نگهدارید . پس از گذشت این مدت، صورتتان را به آرامی با آب گرم بشویید و سپس با ضربه زدن، صورت‌تان را خشک کنید. عسل به شما پوستی فوق‌العاده می‌بخشد.

اسکراب برای بدن

برای زیبایی پوستان  شما می توانید از این اسکراب استفاده کنید .ابتدا مقداری نمک دریا را با دو برابر همان مقدار روغن زیتون ترکیب کنید و یک اسکراب مناسب بدن بسازید . شما می توانید از این اسکراب بر روی هر نقطه از بدن که دوست دارید استفاده کنید . این اسکراب، با عث می شود سلول‌های مرده  از بین برود و سلول‌های جدید رشد کند . و شما پوستی لطیف و نو پیدا می‌کنید و از این لطافت لذت می‌برید.

ماسک موی موز و تخم‌مرغ برای زیبایی پوست و مو

شما می توانید از ماسک موز و تخم مرغ استفاده کنید این ماسک باعث می شود موهای شما درخشان شود .  برای این ماسک شما باید موز را له کنید تا به صورت پوره در آید؛ سپس آن را با یک تخم‌مرغ ترکیب کنید و به هم بزنید تا خمیری غلیظ به دست آید.

این خمیر را به موهایتان بمالید و کمی ماساژ دهیدو به مدت  سی دقیقه روی موهایتان نگه دارید سپس موهایتان را با شامپوی همیشگی بشویید. این ماسک  باعث شفاف شدن و درخشش موهای شما می شود  و باعث زیبایی پوست و مو می شود.

 

ماسک سرکه سیب برای  برای زیبایی پوست و مو

سرکه سیب به شفافیت موها کمک می‌کند و همچنین اگر به دلیل رنگ کردن‌های زیاد، موهایتان  آسیب دیده است ، بهتر است مدتی از سرکه سیب استفاده کنید. پس از شستن موها با شامپو، یک‌چهارم لیوان سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کنید و موهایتان را با این مایع آبکشی کنید.

 

 

آبرسانی به موها

روغن نارگیل  یک آبرسان خوب برای موهای شماست .این روغن را به همه جای موهایتان برسانید. این روغن شوره سرتان را برطرف می کند و به موهای شما لطافت می‌بخشد. پس از دو ساعت، موهایتان را می توانید بشویید.

 مراقبت از پوست و مو

چندین روش برای مراقبت از پوست و مو در اینجا برای شما ارائه شده است که باعث زیبایی پوست و مو می شود:

درمان ناخن‌های خشک

ناخن خشک مرتب می‌شکند . برای حل این مشکل، شما می توانید در هفته چندین بار ناخن‌هایتان را به مدت پنج دقیقه داخل روغن زیتون فرو ببرید. روغن زیتون بهترین آبرسان است و به ناخن‌های شما رطوبت لازم را بازمی‌گرداند.

 نوشیدن آب

برای زیبای پوست و مو ،آب بهترین روش است . نوشیدن آب موجب آبرسانی به پوست و مو می‌شود بردن و حتی  به لاغری کمک می‌کند. هر روز حداقل هشت لیوان آب بنوشید تا به جوانی و شادابی خود یاری رسانده باشید و باعث زیبایی پوست و مو شوید.

 برس خشک

برای زیبایی پوست ومو چند دقیقه پیش از رفتن به حمام، پوست خشک بدنتان را برس بزنید. این کار باعث میشود سلول‌های مرده از بین برود  و همچنین به گردش خون کمک می‌کند. بهترین زمان برای برس‌زدن هنگامی است که پوست شما در اوج خشکی است.

 فیبر

فیبریکی از کلید های زیبایی پوست و مو است . مصرف سبزیجات و میوه‌های فیبردار در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا هم پوست زیبا داشته باشید هم سلامت و تناسب اندامتانرا حفظ کنید .

رزمازی برای ریزش مو و ابرو

اخیرا اکثر افراد  با ریزش مو یا ابرو دچار هستند. رزماری گیاهی دارویی است که عصاره ی آن باعث رشد سریع مو شده و روغن رزماری  برای پر پشت شدن ابروها بسیار موثر است.مصرف جوشانده رزماری همین طور به حفظ سلامت پوست و مو کمک می کند.همچنین دم کرده و جوشانده رزماری به صورت چای می تواند موها را تقویت کرده و لکه های پوست را از بین ببرد.

 

منبع: http://drsodaei.com/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%88/



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه

زیبایی پوست

زیبایی پوست امروزه یکی از دغدغه های افراد به خصوص خانم ها می باشد. برای زیبایی پوست شما می توانید از راهکاری درمانی بسیاری استفاده کنید.

زیبایی پوست

این راهکار ها برای زیبایی پوست می تواند شیمیایی یا گیاهی باشد .با توجه به آسیب هایِ زیادِ اعمالِ شیمیاییِ زیباییِ پوست ، استفاده از درمان‌های گیاهی در بین مردم  بیشتر طرفدار دارد. زیبایی پوست و مو می‌تواند از طریقِ استفاده از گیاهان نیز به دست آید.  با مصرف منظم و همیشگی از درمان‌های گیاهی می‌توانید زیبایی پوست خود را بهبود ببخشید و بدونِ هیچ آسیبی پوستی  شفاف و درخشان داشته باشید. در مطالب زیر راهکارهای گیاهی برای زیبایی پوست ارائه شده است .

 

گیاهانی برای زیبایی پوست

برای زیبایی پوست خود به دنبالِ گیاهانِ خاص و جادویی نباشید . گیاهان رایجی برای زیبایی پوست  وجود دارد که شما  به طور روزانه ممکن است از آن‌ها استفاده می‌کنید و می توانید با استفاده از این گیاهان به شیوه‌ای طبیعی و بی‌ضرر به زیبایی پوست خود کمک کنید.

برگ‌های نعنا

آبِ نعنا از پاک کننده گیاهی قوی است و برای زیبایی پوست استفاده می شود. که برای التهابات پوستی  مانند کهیر و گرما  بسیار مناسب می باشد و ِ جوش‌های پوستی را نیز بهبود می بخشد.  می توان گفت نعنا یک آرام کننده پوست است که عفونت‌ها و خارشِ پوست را درمان می‌کند و باعث زیبایی پوست می شود.

گیاه آووکادو

گیاه آووکادو با دارا بودن ویتامین E، بتاکاروتن، ویتامین D، پروتئین، اسیتین و اسیدهای چرب برای جوان سازی پوست مناسب است .و روغن این گیاه دارای ویتامینA  می باشد که در ساخت مواد آرایشی بسیار کار برد دارد. این گیاه همراه با روغن کنجد برای پوست های خشک به کار می رود.همچنین آووکادو برای جلوگیری از چروک پوست ، کاهش آسیب ناشی از التهاب پوست و  همچنین در حفاظت پوست در برابر آفتاب بسیار مناسب می باشد .که تمام این موارد می توانند به زیبایی پوست کمک زیادی بکنند .

 گیاه آویشن

آویشن  یک گیاه تقویت کنده و ضد عفونی کننده می باشد و برای پوست های چرب استفاده می شود و می توان از آن برای زیبایی پوست استفاده کرد.

 گل همیشه بهار

این گیاه یک گیاه ضدالتهابی بوده و در درمان زخم ها و التیام پوست و سوختگی ها تاثیر زیادی دارد. و با محافظت پوست، باعث زیبایی پوست می شود.

زیبایی و پوست

زیبایی و پوست رابطه مستقیم باهم دارند هر چقدر شما پوست شفاف و درخشانی داشته باشید به همان میزان در زیبایی شما تاثیر می گذارد .شما در منزل با انجام برخی کارها می توانید به زیبایی پوست خود کمک کنید.

بخور دادن به پوست

یکی از روشهایی که شما می توانید به زیبایی پوست خود کمک کنید ، بخوردادن  است .بخور دادن پوست سبب پاكسازی عمیق منافذ پوست می شود و گرد و غبار و ذرات چربی پوست را می زداید،و خونرسانی پوست را بهبود می بخشد و پوست را برای پاكسازی آماده می كند و همچنین باعث زیبایی پوست می شود.

برای این کار ابتدا دو لیتر آب را در یك ظرف تمیز بجوشانید، سپس آب را از روی حرارت بردارید، سپس سر خود را بالای ظرف قرا دهید و یك حوله تمیز را بر سر خود بیندازید. این کار  برای پوست های خشك، معمولی، و چروك دار حدود ۵ دقیقه كافیست ولی برای پوست های چرب ۱۰دقیقه بخور لازم است. سپس صورت و گردن را با حوله تمیز خشك كنید و اكنون پوست آماده لایه برداری عمقی است.

ماسک صورت با میوه های فصلی

میوه های فصلی نیز مناسب ماسك صورت بوده و باعث زیبایی پوست می شوند. البته اینگونه ماسک ها مقرون به صرفه  نیز می باشد و خاصیت مرطوب كنندگی بالائی دارند. برای این كار مغز میوه ها را بچلانید یا آنها را در مخلوط كن بریزید و تا خاصیت خود را از دست ندادند فورا آنها را روی پوست بمالید.  مثلا میوه انگور برای از بین بردن چین های اطراف چشم و دهان مناسب است .

كمپرس كردن  پوست

این روش برای از بین بردن پوست  مرده مناسب است . افراد با پوست های خشك و حساس بهتر است از این روش استفاده کنند تا اینکه بخور دهند.برای اینکار ابتدا آب را بجوشانید سپس پودر بخور به آن اضافه كنید و ۵دقیقه در ظرف را ببندید و سپس محتوی ظرف را از صافی عبور دهید و در ظرف دیگر بریزید و سپس یك حوله نرم و تمیز یا یك پارچه نخی كاملا تمیز را به  این محلول آغشته كنید و كمی آن را فشار دهید و حوله را روی صورت بگذارید و به پشت دراز بكشید. این عمل برای درمان جوش های صورت و نواحی ملتهب پوست مفید است .

حفط زیبایی پوست

افراد باید به طور روزانه و مرتب پوست خود را شستشو دهند و همچنین حوله صورت خود را تغییر دهند. حوله حمام نیز حاوی باکتری‌های مضری است که باید به طور مرتب عوض شود. در زمان شستشو همیشه موهای خود را به سمت عقب بکشید. زمانی که می‌خواهید بخوابید، موهای خود را از روی صورت بردارید. زیرا مو کثیفی‌ها و آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کنند و آلودگی به زیبایی پوست شما لطمه می زند.

بهتر است  پوست خود را خشک نکنید ، بنابراین بعد از شستن و پاکسازی پوست، اجازه دهید رطوبت بر روی صورت شما باقی بماند و سپس مواد مورد نیاز را بر روی آن اعمال کنید. کمی رطوبت به مواد اجازه می‌دهد راحت‌تر به پوست شما نفوذ کنند.

پوست خود را آب رسانی کنید  برای زیبایی پوست و داشتن پوستی شاداب‌تر و نرم‌تر باید رطوبت مورد نیاز آن تامین شود. بهتر است روزانه ۸ الی ۱۰ لیوان آب بنوشید تا رطوبت مورد نیاز آن تامین شود.

روشن کردن پوست

اگر شما هم به زیبایی پوست اهمیت می دهید و می خواهید پوست صورتی روشن‌ و شفاف‌ داشته باشید ، درمان‌های طبیعی زیادی وجود دارد که شما را به هدف‌تان می‌رساند. ، معمولا بیشتر کرم‌ها و محصولات تجاری تاثیری آنچنانی ندارند و حتی ممکن است  این نوع کرمها مشکلاتی هم برای پوست به‌‌‌ وجود بیاورند. بنابرین روشهای طبیعی برای زیبایی پوست مطمئن تر می باشند.

لیموترش برای زیبایی پوست

یکی از این روش ها برای زیبایی پوست، مواد لیمو‌ترش است. لیمو ترش یکی از رایج‌ترین روشن‌کننده‌های خانگی است که بسیار هم دردسترس قرار دارد، استفاده از ماسک‌های طبیعی نیز می‌تواند مانع تیره شدن پوست شود. استفاده از زرد چوبه روش دیگر برای سفید کردن پوست است .زردچوبه ادویه‌ای است که تقریبا در تمام غذاهای ایرانی از آن استفاده  می شود . این ماده به عنوان روشن‌کننده‌ی پوست هم شناخته می‌شود. افراد زیادی از  زردچوبه برای روشن کردنو زیبایی پوست استفاده می کنند و نتایج خوبی هم گرفته‌اند. برای ساختن این روشن کننده زردچوبه را به اندازه‌ای که نیاز دارید با روغن زیتون مخلوط کنید تا مایه‌ای خمیر به‌دست بیاورید. این خمیر را به صورت لایه‌ی نازک روی قسمت‌هایی از بدن که می خواهید روشن‌تر شود به مدت۲۰ دقیقه روی پوست  خود قرار دهید و با آب‌ گرم بشویید.

 

منبع : http://drsodaei.com/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA/



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه

ایمپلنت

خوشبختانه امروزه ایمپلنتهای دندان ، روبرو شدن با مشکلات بی دندانی را بسیار آسان کرده است. از دست دادن یک یا چند دندان، مشکلی است که برای بسیاری از انسان ها سخت و حتی غیرقابل تحمل است، اما به دلایل متعدد احتمال روبرو شدن با عارضه ی بی دندانی وجود دارد. مشکلی که تا چندی پیش راهی جز استفاده از دتدان های مصنوعی نداشت. این دندان ها به دلیل شکل ظاهری و مشکلات دیگری که داشت، رضایت مریض را جلب نمی کرد.

از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت های دندانی می توان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد بازمی گرداند.

  • کاشت ایمپلنتها در خانم ها از سن ۱۵ سالگی و در آقایان از سن ۱۸ سالگی امکان پذیر است.

ایمپلنتولوژی حاصل آخرین تحقیقات و تکنولوژی های روز دنیا است. قرار دادن ایمپلنتهای دندان در فک، درمانی نه چندان سخت است که عارضه ای در بر ندارد. ایمپلنت دندانی همان نقش دندان های اصلی را تا پایان عمر برای بیمار ایفا می کند. از بین روش های مختلف جایگزینی ریشه دندان،

 

implant

ایمپلنت دندان چیست ؟

نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. پس از قراردادن آن توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به آن جوش می خورد.

 

زمان مورد نیاز برای جوش خوردن ایمپلنت دندانی:

با توجه به این که شرایط دندان ها در فک بالا و و پایین با هم متفاوت است، زمان درمان نیز در آن ها فرق می کند. برای درمان ایمپلنت در فک پایین و بالا حدودا ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز است تا به مرحله سلامت کامل برسد. البته این یک قانون کلی است و ممکن است در بیماران مختلف با توجه به سن، جنسیت، میزان سلامت و توانایی جسمی آن ها دوره درمان کم یا زیاد شود. برای مثال در صورتی که در فک بالا لیفت سینوس انجام شده باشد، یک ماه بر زمان گفته شده اضافه می شود تا استخوان جدید به تراکم بیشتری برسد. همچنین انواع گرافت استخوانی و یا اسپیلیت کردن استخوان نیز در تعیین مدت زمان درمان آن موثر است. در صورتی که استخوان تراکم کمتری داشته باشد، طول دوره درمان افزایش می یابد.

 

 

 

اجزای ایمپلنت عبارت اند از:

پایه تیتانیومی این قسمت به صورت یک پیچ است که درون لثه بیمار قرار می گیرد و پس از مدتی با استخوان فک پیوند برقرار می کند و به جزئی از بدن تبدیل می شود. پایه تیتانیومی به واسطه آباتمنت به قسمت تاج متصل می شود.  زمانی که بین تاج و پایه اتصال برقرار می شود، پدیده Cold Welding و یا جوش سرد صورت می گیرد که دو جدا کردن آنها به سختی انجام می شود.

پیچ اتصال قسمت تاج و ریشه دندان (پایه تیتانیومی) را به هم متصل می کند.تاج دندان که در معرض دید قرار می گیرد و به طور کلی پایه را تحت پوشش خود قرار می دهد. شکل ظاهری یا روکش ایمپلنت در این قسمت همانند دندان های طبیعی است. به طوری که برای دیگران قابل تشخیص نیست. برای تاج ها از قطرهای ۳ میلی متری استفاده می شود.

 

 

implant

جنس ایمپلنت:

پایه های آن از جنس تیتانیوم هستند که بر طبق گرید تقسیم بندی می شوند. بر این اساس گفته می شود ۵ نوع ایمپلنت وجود دارد. در نوع یک گرید، فلز از تیتانیوم خالص تهیه می شود و سپس برای استحکام بیشتر آن را آبدیده می کنند. در ایمپلنت های گرید دو، سه و چهار آبدیده کردن فلز بیشتر می شود. در گریدهای ۵، آبدیده شدن فلز حذف شده و در آن همراه با تیتانیوم از آلومینیوم و وانادیوم استفاده می شود که پایه ایمپلنت این گرید نسبت به گریدهای دیگر استحکام بیشتری دارد. به هر میزان که گرید افزایش می یابد، استقامت و استحکام ایمپلنت نیز بیشتر می شود.

 

 

 

میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

امروزه به طور متوسط موفقیت در کاشت بیش از ۹۵ درصد است ولی درصد میزان موفقیت در آن به موارد زیر بستگی دارد:

الف) بیمار: بیمار باید از سلامت برخوردار باشد و به بیماری مزمن ضعیف کننده سیستم ایمنی بدن مبتلا نباشد. اخیرا دچار مشکل شدید قلبی (جراحی قلب یا انفارکتوس) نشده باشد. دیابت کنترل نشده ورادیوتراپی و بیماری لثه و دهان نداشته باشد. همچنین استعمال سیگار و مشروبات الکلی از عوامل محدود کننده عمل ایمپلنت هستند.

ب) دندانپزشک: دندانپزشکی که ایمپلنت را انجام می دهد باید دوره های لازم ایمپلنت را دیده باشد و مهارت و تجربه کافی را داشته باشد، همچنین تمام شرایط بیمار از نظر سلامت بدن و فاکتوهای مهم داخل دهانی را ارزیابی کند و با رعایت اصول کنترل عفونت مبادرت به انجام جراحی ایمپلنت نماید.

ج) ایمپلنت: فاکتور مهم دیگر در مورد میزان موفقیت ایمپلنت مخصوصا در دراز مدت خود ایمپلنت است. امروزه شرکت های سازنده آن بسیار زیاد و متنوع اند. قیمت های آن بسیار متنوع است و هر کدام از کمپانی های سازنده روی نکاتی تاکید دارند که در ساخت ایمپلنت از آن بهره جسته اند. دندانپزشک با توجه به بودجه بیمار و مسائل تکنیکی و مزیت های آن هادر محدوده قیمت مورد نظر، مبادرت به انتخاب یک سیستم می کند .

در کل ایمپلنتی مناسب است که میزان جوش خوردن آن به فک، بالا باشد (osseointegration) و میزان تحلیل استخوان اطراف آن در طول زمان کمتر باشد.

د) مراقبت های بعدی: بیمار نقش بسیار مهمی در طول عمر ایمپلنت و موفقیت دراز مدت آن دارد. عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی و رعایت بهداشت دهان و دندان ها و لثه، مراجعات منظم به دندانپزشک و اطمینان از سلامت لثه و عدم وجود جرم دندانی و پوسیدگی در دندان های دیگر همه و همه موفقیت دراز مدت ایمپلنت را افزایش می دهد.

 

 

  کاشت ایمپلنت های دندانی به چه صورت است؟

کاشت آن در مطب دندانپزشکی و با بی حسی موضعی (نظیر معالجات متداول دندان ها) و توسط جراح دندانپزشک ورزیده انجام می گیرد. برای کاهش احتمال درد و عفونت ممکن است دندانپزشک داروهائی تجویز کند که قبل و بعد از عمل کاشت مورد استفاده قرار گیرند.

 

عوارض جراحی ایمپلنت چیست؟

پس از جراحی بسته به مدت زمان کیفیت استخوان و واکنش های بافتی بیمار، مقداری درد و تورم در ناحیه جراحی  قابل پیش بینی است که در صورت لزوم جراح دندانپزشک قبل و بعد از عمل کاشت آن با تجویز دارو آن را به حداقل می رساند.

منبع:

ایمپلنت

ایمپلنت دندانی یکی از دائمی ترین روش های ترمیم دندان است که در حوزه ی دندان پزشکی شناخته شده است. همچنین تغییر بزرگی در زندگی و ظاهر فرد دارد و در صورتی که بیمار بهداشت دهان و دندان و مراقبت های روتین را به خوبی پیگیری کند، بسیار محکم است و تقریبا تا آخر عمر قابل استفاده است.

خوشبختانه امروزه ایمپلنتهای دندان ، روبرو شدن با مشکلات بی دندانی را بسیار آسان کرده است. از دست دادن یک یا چند دندان، مشکلی است که برای بسیاری از انسان ها سخت و حتی غیرقابل تحمل است، اما به دلایل متعدد احتمال روبرو شدن با عارضه ی بی دندانی وجود دارد. مشکلی که تا چندی پیش راهی جز استفاده از دتدان های مصنوعی نداشت. این دندان ها به دلیل شکل ظاهری و مشکلات دیگری که داشت، رضایت مریض را جلب نمی کرد.

از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت های دندانی می توان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد بازمی گرداند.

  • کاشت ایمپلنتها در خانم ها از سن ۱۵ سالگی و در آقایان از سن ۱۸ سالگی امکان پذیر است.

ایمپلنتولوژی حاصل آخرین تحقیقات و تکنولوژی های روز دنیا است. قرار دادن ایمپلنتهای دندان در فک، درمانی نه چندان سخت است که عارضه ای در بر ندارد. ایمپلنت دندانی همان نقش دندان های اصلی را تا پایان عمر برای بیمار ایفا می کند. از بین روش های مختلف جایگزینی ریشه دندان، ایمپلنت دندان جایگزینی کامل محسوب می شوند، چراکه هم ریشه و هم تاج دندان را شامل می شوند.

 

implant

ایمپلنت دندان چیست ؟

نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. پس از قراردادن آن توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به آن جوش می خورد.

 

زمان مورد نیاز برای جوش خوردن ایمپلنت دندانی:

با توجه به این که شرایط دندان ها در فک بالا و و پایین با هم متفاوت است، زمان درمان نیز در آن ها فرق می کند. برای درمان ایمپلنت در فک پایین و بالا حدودا ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز است تا به مرحله سلامت کامل برسد. البته این یک قانون کلی است و ممکن است در بیماران مختلف با توجه به سن، جنسیت، میزان سلامت و توانایی جسمی آن ها دوره درمان کم یا زیاد شود. برای مثال در صورتی که در فک بالا لیفت سینوس انجام شده باشد، یک ماه بر زمان گفته شده اضافه می شود تا استخوان جدید به تراکم بیشتری برسد. همچنین انواع گرافت استخوانی و یا اسپیلیت کردن استخوان نیز در تعیین مدت زمان درمان آن موثر است. در صورتی که استخوان تراکم کمتری داشته باشد، طول دوره درمان افزایش می یابد.

 

 

 

اجزای ایمپلنت عبارت اند از:

پایه تیتانیومی این قسمت به صورت یک پیچ است که درون لثه بیمار قرار می گیرد و پس از مدتی با استخوان فک پیوند برقرار می کند و به جزئی از بدن تبدیل می شود. پایه تیتانیومی به واسطه آباتمنت به قسمت تاج متصل می شود.  زمانی که بین تاج و پایه اتصال برقرار می شود، پدیده Cold Welding و یا جوش سرد صورت می گیرد که دو جدا کردن آنها به سختی انجام می شود.

پیچ اتصال قسمت تاج و ریشه دندان (پایه تیتانیومی) را به هم متصل می کند.تاج دندان که در معرض دید قرار می گیرد و به طور کلی پایه را تحت پوشش خود قرار می دهد. شکل ظاهری یا روکش ایمپلنت در این قسمت همانند دندان های طبیعی است. به طوری که برای دیگران قابل تشخیص نیست. برای تاج ها از قطرهای ۳ میلی متری استفاده می شود.

 

 

implant

جنس ایمپلنت:

پایه های آن از جنس تیتانیوم هستند که بر طبق گرید تقسیم بندی می شوند. بر این اساس گفته می شود ۵ نوع ایمپلنت وجود دارد. در نوع یک گرید، فلز از تیتانیوم خالص تهیه می شود و سپس برای استحکام بیشتر آن را آبدیده می کنند. در ایمپلنت های گرید دو، سه و چهار آبدیده کردن فلز بیشتر می شود. در گریدهای ۵، آبدیده شدن فلز حذف شده و در آن همراه با تیتانیوم از آلومینیوم و وانادیوم استفاده می شود که پایه ایمپلنت این گرید نسبت به گریدهای دیگر استحکام بیشتری دارد. به هر میزان که گرید افزایش می یابد، استقامت و استحکام ایمپلنت نیز بیشتر می شود.

 

 

 

میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

امروزه به طور متوسط موفقیت در کاشت بیش از ۹۵ درصد است ولی درصد میزان موفقیت در آن به موارد زیر بستگی دارد:

الف) بیمار: بیمار باید از سلامت برخوردار باشد و به بیماری مزمن ضعیف کننده سیستم ایمنی بدن مبتلا نباشد. اخیرا دچار مشکل شدید قلبی (جراحی قلب یا انفارکتوس) نشده باشد. دیابت کنترل نشده ورادیوتراپی و بیماری لثه و دهان نداشته باشد. همچنین استعمال سیگار و مشروبات الکلی از عوامل محدود کننده عمل ایمپلنت هستند.

ب) دندانپزشک: دندانپزشکی که ایمپلنت را انجام می دهد باید دوره های لازم ایمپلنت را دیده باشد و مهارت و تجربه کافی را داشته باشد، همچنین تمام شرایط بیمار از نظر سلامت بدن و فاکتوهای مهم داخل دهانی را ارزیابی کند و با رعایت اصول کنترل عفونت مبادرت به انجام جراحی ایمپلنت نماید.

ج) ایمپلنت: فاکتور مهم دیگر در مورد میزان موفقیت ایمپلنت مخصوصا در دراز مدت خود ایمپلنت است. امروزه شرکت های سازنده آن بسیار زیاد و متنوع اند. قیمت های آن بسیار متنوع است و هر کدام از کمپانی های سازنده روی نکاتی تاکید دارند که در ساخت ایمپلنت از آن بهره جسته اند. دندانپزشک با توجه به بودجه بیمار و مسائل تکنیکی و مزیت های آن هادر محدوده قیمت مورد نظر، مبادرت به انتخاب یک سیستم می کند .

در کل ایمپلنتی مناسب است که میزان جوش خوردن آن به فک، بالا باشد (osseointegration) و میزان تحلیل استخوان اطراف آن در طول زمان کمتر باشد.

د) مراقبت های بعدی: بیمار نقش بسیار مهمی در طول عمر ایمپلنت و موفقیت دراز مدت آن دارد. عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی و رعایت بهداشت دهان و دندان ها و لثه، مراجعات منظم به دندانپزشک و اطمینان از سلامت لثه و عدم وجود جرم دندانی و پوسیدگی در دندان های دیگر همه و همه موفقیت دراز مدت ایمپلنت را افزایش می دهد.

 

 

  کاشت ایمپلنت های دندانی به چه صورت است؟

کاشت آن در مطب دندانپزشکی و با بی حسی موضعی (نظیر معالجات متداول دندان ها) و توسط جراح دندانپزشک ورزیده انجام می گیرد. برای کاهش احتمال درد و عفونت ممکن است دندانپزشک داروهائی تجویز کند که قبل و بعد از عمل کاشت مورد استفاده قرار گیرند.

 

عوارض جراحی ایمپلنت چیست؟

پس از جراحی بسته به مدت زمان کیفیت استخوان و واکنش های بافتی بیمار، مقداری درد و تورم در ناحیه جراحی  قابل پیش بینی است که در صورت لزوم جراح دندانپزشک قبل و بعد از عمل کاشت آن با تجویز دارو آن را به حداقل می رساند.


منبع:

ایمپلنت

ایمپلنت دندانی یکی از دائمی ترین روش های ترمیم دندان است که در حوزه ی دندان پزشکی شناخته شده است. همچنین تغییر بزرگی در زندگی و ظاهر فرد دارد و در صورتی که بیمار بهداشت دهان و دندان و مراقبت های روتین را به خوبی پیگیری کند، بسیار محکم است و تقریبا تا آخر عمر قابل استفاده است.

خوشبختانه امروزه ایمپلنتهای دندان ، روبرو شدن با مشکلات بی دندانی را بسیار آسان کرده است. از دست دادن یک یا چند دندان، مشکلی است که برای بسیاری از انسان ها سخت و حتی غیرقابل تحمل است، اما به دلایل متعدد احتمال روبرو شدن با عارضه ی بی دندانی وجود دارد. مشکلی که تا چندی پیش راهی جز استفاده از دتدان های مصنوعی نداشت. این دندان ها به دلیل شکل ظاهری و مشکلات دیگری که داشت، رضایت مریض را جلب نمی کرد.

از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت های دندانی می توان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد بازمی گرداند.

  • کاشت ایمپلنتها در خانم ها از سن ۱۵ سالگی و در آقایان از سن ۱۸ سالگی امکان پذیر است.

ایمپلنتولوژی حاصل آخرین تحقیقات و تکنولوژی های روز دنیا است. قرار دادن ایمپلنتهای دندان در فک، درمانی نه چندان سخت است که عارضه ای در بر ندارد. ایمپلنت دندانی همان نقش دندان های اصلی را تا پایان عمر برای بیمار ایفا می کند. از بین روش های مختلف جایگزینی ریشه دندان، ایمپلنت دندان جایگزینی کامل محسوب می شوند، چراکه هم ریشه و هم تاج دندان را شامل می شوند.

 

implant

ایمپلنت دندان چیست ؟

نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. پس از قراردادن آن توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به آن جوش می خورد.

 

زمان مورد نیاز برای جوش خوردن ایمپلنت دندانی:

با توجه به این که شرایط دندان ها در فک بالا و و پایین با هم متفاوت است، زمان درمان نیز در آن ها فرق می کند. برای درمان ایمپلنت در فک پایین و بالا حدودا ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز است تا به مرحله سلامت کامل برسد. البته این یک قانون کلی است و ممکن است در بیماران مختلف با توجه به سن، جنسیت، میزان سلامت و توانایی جسمی آن ها دوره درمان کم یا زیاد شود. برای مثال در صورتی که در فک بالا لیفت سینوس انجام شده باشد، یک ماه بر زمان گفته شده اضافه می شود تا استخوان جدید به تراکم بیشتری برسد. همچنین انواع گرافت استخوانی و یا اسپیلیت کردن استخوان نیز در تعیین مدت زمان درمان آن موثر است. در صورتی که استخوان تراکم کمتری داشته باشد، طول دوره درمان افزایش می یابد.

 

 

 

اجزای ایمپلنت عبارت اند از:

پایه تیتانیومی این قسمت به صورت یک پیچ است که درون لثه بیمار قرار می گیرد و پس از مدتی با استخوان فک پیوند برقرار می کند و به جزئی از بدن تبدیل می شود. پایه تیتانیومی به واسطه آباتمنت به قسمت تاج متصل می شود.  زمانی که بین تاج و پایه اتصال برقرار می شود، پدیده Cold Welding و یا جوش سرد صورت می گیرد که دو جدا کردن آنها به سختی انجام می شود.

پیچ اتصال قسمت تاج و ریشه دندان (پایه تیتانیومی) را به هم متصل می کند.تاج دندان که در معرض دید قرار می گیرد و به طور کلی پایه را تحت پوشش خود قرار می دهد. شکل ظاهری یا روکش ایمپلنت در این قسمت همانند دندان های طبیعی است. به طوری که برای دیگران قابل تشخیص نیست. برای تاج ها از قطرهای ۳ میلی متری استفاده می شود.

 

 

implant

جنس ایمپلنت:

پایه های آن از جنس تیتانیوم هستند که بر طبق گرید تقسیم بندی می شوند. بر این اساس گفته می شود ۵ نوع ایمپلنت وجود دارد. در نوع یک گرید، فلز از تیتانیوم خالص تهیه می شود و سپس برای استحکام بیشتر آن را آبدیده می کنند. در ایمپلنت های گرید دو، سه و چهار آبدیده کردن فلز بیشتر می شود. در گریدهای ۵، آبدیده شدن فلز حذف شده و در آن همراه با تیتانیوم از آلومینیوم و وانادیوم استفاده می شود که پایه ایمپلنت این گرید نسبت به گریدهای دیگر استحکام بیشتری دارد. به هر میزان که گرید افزایش می یابد، استقامت و استحکام ایمپلنت نیز بیشتر می شود.

 

 

 

میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

امروزه به طور متوسط موفقیت در کاشت بیش از ۹۵ درصد است ولی درصد میزان موفقیت در آن به موارد زیر بستگی دارد:

الف) بیمار: بیمار باید از سلامت برخوردار باشد و به بیماری مزمن ضعیف کننده سیستم ایمنی بدن مبتلا نباشد. اخیرا دچار مشکل شدید قلبی (جراحی قلب یا انفارکتوس) نشده باشد. دیابت کنترل نشده ورادیوتراپی و بیماری لثه و دهان نداشته باشد. همچنین استعمال سیگار و مشروبات الکلی از عوامل محدود کننده عمل ایمپلنت هستند.

ب) دندانپزشک: دندانپزشکی که ایمپلنت را انجام می دهد باید دوره های لازم ایمپلنت را دیده باشد و مهارت و تجربه کافی را داشته باشد، همچنین تمام شرایط بیمار از نظر سلامت بدن و فاکتوهای مهم داخل دهانی را ارزیابی کند و با رعایت اصول کنترل عفونت مبادرت به انجام جراحی ایمپلنت نماید.

ج) ایمپلنت: فاکتور مهم دیگر در مورد میزان موفقیت ایمپلنت مخصوصا در دراز مدت خود ایمپلنت است. امروزه شرکت های سازنده آن بسیار زیاد و متنوع اند. قیمت های آن بسیار متنوع است و هر کدام از کمپانی های سازنده روی نکاتی تاکید دارند که در ساخت ایمپلنت از آن بهره جسته اند. دندانپزشک با توجه به بودجه بیمار و مسائل تکنیکی و مزیت های آن هادر محدوده قیمت مورد نظر، مبادرت به انتخاب یک سیستم می کند .

در کل ایمپلنتی مناسب است که میزان جوش خوردن آن به فک، بالا باشد (osseointegration) و میزان تحلیل استخوان اطراف آن در طول زمان کمتر باشد.

د) مراقبت های بعدی: بیمار نقش بسیار مهمی در طول عمر ایمپلنت و موفقیت دراز مدت آن دارد. عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی و رعایت بهداشت دهان و دندان ها و لثه، مراجعات منظم به دندانپزشک و اطمینان از سلامت لثه و عدم وجود جرم دندانی و پوسیدگی در دندان های دیگر همه و همه موفقیت دراز مدت ایمپلنت را افزایش می دهد.

 

 

  کاشت ایمپلنت های دندانی به چه صورت است؟

کاشت آن در مطب دندانپزشکی و با بی حسی موضعی (نظیر معالجات متداول دندان ها) و توسط جراح دندانپزشک ورزیده انجام می گیرد. برای کاهش احتمال درد و عفونت ممکن است دندانپزشک داروهائی تجویز کند که قبل و بعد از عمل کاشت مورد استفاده قرار گیرند.

 

عوارض جراحی ایمپلنت چیست؟

پس از جراحی بسته به مدت زمان کیفیت استخوان و واکنش های بافتی بیمار، مقداری درد و تورم در ناحیه جراحی  قابل پیش بینی است که در صورت لزوم جراح دندانپزشک قبل و بعد از عمل کاشت آن با تجویز دارو آن را به حداقل می رساند.

منبع:http://drfooladgar.ir/%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA/



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه

لمینت

لمینت دندان ( سرامیکی و  کامپوزیتی) لایه ای است همرنگ دندان ها ، که برای اصلاح رنگ و یا اصلاح طرح دندان ها استفاده می شود. این روزها این درمان یکی از رایج ترین درمان های ترمیم زیبایی دندانپزشکی به شمار می رود.

این روش یکی از روش های درمانی و زیبایی جدید است که برای رفع مشکلات ظاهری دندان و برگرداندن زیبایی لبخند بدون انجام عملیات ارتودنسی استفاده می شود. لمینت دندان برای افرادی که زمان برای انجام درمان های طولانی مدت اعم از ارتودنسی را ندارند، گزینه مناسبی است که البته هزینه آن نیز برای افراد مد نظر است. همچنین تاثیر بسیار زیادی در طرح لبخند افراد دارد که نتیجه بسیار شگفت انگیزی روی ظاهر خواهد داشت. در واقع لبخندهای هالیوودی با این روش دندان صورت می پذیرد.

لمینیت دندان برای اصلاح بی نظمی دندان در صورت خفیف بودن، بدشکلی – بدرنگی – شکستگی – ترک خوردگی – و یا کجی دندان ها و نیز برطرف کردن فاصله بین دندان ها و زیبایی دندان کاربرد دارد.

 

 

Laminate

 

 

لمینیت ها ( ونیرها ) دو نوع اند :

 

لمینت سرامیکی دندان ( روش غیر مستقیم ) :

این لمینت دندان سرامیکی از جنس سرامیک یا در اصطلاح عامیانه تر از جنس چینی هستند. دارای ظاهری زیباتر بوده، ثبات رنگ بیشتری داشته و نسبت به لمینت های کامپوزیتی مقاوم ترند. این ونیرها پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته می شوند. هزینه ی لمینت دندان با این روش در مقایسه با روش دیگر بیشتر است.

 

 لمینت کامپوزیتی ( روش مستقیم ) :

در مقابل لمینت سرامیکی ، كامپوزيت دندان قرار دارد که نسبت به سرامیکی تراش کمتری به دندان داده می شود (و حتی در مواردی که شرایط دندانی مناسب باشد بدون تراش انجام می شود) ، میزان پایش پذیری (براق تر شدن سطح) و عبور نور کامپوزیت دندان بیشتر است و تنوع رنگ بیشتری داشته (پس می تواند کاملا همرنگ  دندان های دیگر باشند). همچنین قیمت لمینت دندان با این روش ارزان تر از روش دیگر است.

Laminate

چه کسانی کاندید لمینت دندان هستند؟

  • اگر لبه ی دندان فرد شکسته شده یا اثرات ترک خوردگی در آن مشاهده می شود لمينت دندان می تواند درمان مناسبی باشد.
  • برای فرم بخشیدن و یک دست کردن دندان کسانی که به هم ریختگی های دندانی دارند یعنی فاصله ی بین دندان های آن ها زیاد است یا موقعیت دندان آنها بد است و فرو رفتگی یا برآمدگی در آن ها وجود دارد.
  • کسانی که دندان های بد رنگ دارند. این تغییر رنگ که ممکن است ناشی از کشیدن سیگار، مصرف مواد غذایی، نوشیدن قهوه زیاد و ضرب دیدگی دندان یا عصب کشی ناقص باشد.
  • اصلاح طرح لبخند بر حسب درخواست مراجعه کننده.
  • همچنین برای انجام اصلاحات جزئی ترتیب دندان های جلو و منظم کردن آن ها این روش کارا  است.

 

 

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • کسانی که سایش مینای دندان شدیدی دارند و بافت مینای دندان آنها کافی نیست. برای این گونه افراد معمولا به جای لمینت کردن دندان مجبور به استفاده از انواع روکش دندان هستیم.
  • افرادی که دندان قروچه دارند، این عادت باعث شکستگی لمينت دندان شده و به مرور به آن آسیب می رساند.
  • کسانی که پوسیدگی های وسیع روی دندان هایشان دارند. در این صورت انجام لمینت سرامیکی دندان و کامپوزیت دندان برای این افراد به بعد از برطرف کردن پوسیدگی یا عفون لثه هایشان موکول می شود.

 

عوارض و معایب لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان:

 

معایب کامپوزیت دندان چیست؟

احتمال تغییر رنگ بیشتر ، شفافیت کمتر (کمی مصنوعی تر از سرامیکی) است.

 

عوارض کامپوزیت دندان چیست؟

احتمال التهاب لثه به علت تجمع پلاک دندانی در صورت عدم رعایت بهداشت دهان می باشد.

 

تراش دندان ها در طی درمان:

برای انجام لمینیت سرامیکی دندان حدود نیم میلی میتر از دندان تراش داده می شود ولی برای انجام لمینت کامپوزیتی با کامپوزیت دندان ،  اگر شرایط دندانی فرد اجازه دهد می توان آن را  بدون تراش انجام داد. البته حجم این تراش خیلی جزئی تر از تراش مورد نیاز برای قرار دادن روکش روی دندان های فرد است.

 

 

Laminateلمینت

حساسیت دندان لمینت شده بعد از درمان:

پس از انجام لمینت دندان ، همانند سایر ترمیم ها ، در ابتدا  حساسیت هنگام مصرف مواد غذایی خیلی گرم و یا خیلی سرد مشاهده می شود. ولی بعد از مدت زمان کوتاهی این حساسیت از بین می رود.

 

شکستگی دندان لمینت شده:

نقش فرد در افزایش عمر این درمان بسیار مهم است. همچنین با رعایت اصول اولیه انتخاب ، احتمال شکستگی لمینیت به شدت کاهش می یابد ولی از بین نمی برد. درصورتی که لمینت سرامیکی یا كامپوزيت دندان دچار لب پریدگی یا شکستگی شود امکان ترمیم و اصلاح مجدد آن با کامپوزیت دندان وجود دارد.

 

 

تغییر رنگ لبه ای لمینت دندان به چه علت است؟

تغییر رنگ لبه ای آن با گذشت زمان ، بسیار بستگی به مواد رنگی مصرف شده توسط فرد دارد. مثلا چایی، قهوه ، کشدن سیگار، و قلیان به به مرور زمان باعث تغییر رنگ دادن لبه های دندان می شود. می توان با کم کردن مصرف این مواد رنگی از تغییر رنگ آن پیشگیری کرد. این تغییر رنگ یا رنگ پذیری در درمان لمینت سرامیکی دندان کمتر از كامپوزيت دندان است. همچنین جنس لمينت سرامیکی و کامپوزیت دندان استفاده شده برای درمان و میزان مرغوبیت آن ها در این رنگ پذیری تاثیر دارد. مواد مرغوب تر دیرتر تغییر رنگ می دهند.

 

مراقبت های بعد از لمینت دندان چیست؟

پس از انجام درمان، فرد باید بهداشت دهانی و رسیدگی به دندان های خود را بیش از پیش جدی بگیرد. همچنین استفاده نامناسب و زیاد از دهان شویه های حاوی فلوراید می تواند روی لمینت دندان تاثیر بگذارد. پیشنهاد ما این است قبل از استفاده از دهانشویه با دندانپزشک خود مشاوره لازم را انجام دهید تا ایشان راهنمایی های لازم را انجام دهند.

 

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

طول عمر کامپوزیت دندان رابطه مستقیم با رعایت بهداشت دهان و همچنین مراقبت های فردی دارد. ترک کردن برخی از عادت های غذایی مثل گاز زدن غذاهای سفت و ته دیگ، جویدن یخ و … طول عمر درمان را افزایش می دهد. البته اگر كامپوزيت دندان دچار لب پریدگی یا شکستگی شود امکان ترمیم آن وجود دارد.

 

Laminate

 

اولین سوال بعد از تصمیم گیری برای انجام لمینت این است که هزینه آن  چقدر است؟ علاوه بر آن علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان و قیمت لمینت دندان در مطب های گوناگون چیست؟ برای پاسخ به سوالاتی از قبیل این که هزینه لمینیت دندان چیست و یا قیمت کامپوزیت دندان های جلو ، باید گفت بر اساس تعرفه قیمت لمینت دندان بستگی به نوع آن (لمینت سرامیکی یا کامپوزیت دندان) ، زمان صرف شده و منطقه دارد.

حتما قبل از این که طراحی لبخندتان را به دندانپزشکی بسپارید، نمونه کارهای طراحی لبخند او را ببینید. تجربه و دقت ، بعد از انتخاب مواد ، در کیفیت و زیبایی نهایی کار شما بسیار مهم و موثر است.

منبع:http://drfooladgar.ir/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA/

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

واردشده به عنوان ebadi. بیرون رفتن؟

 


:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 | نظرات ()